- Δημοσιεύσεις: 1022
- Μου αρέσει που έλαβε 244
Αντώνιος Καραογλάνης (TABARI) έγραψε: Παιδιά καλό φθινόπωρο. Επέστρεψα από διακοπές την Δευτέρα 5/9/2011 από τις διακοπές στη Μυτιλήνη. Τον καιρό που ημουν εκεί είχα το χρόνο να ασχολήθω εντατικά (όχι όσο το ήθελα βεβαια) με το καγιάκ. Πήγα για ψάρεμα πάνω από 10 φορές σε αποστάσεις έως και 2 μίλια μακριά από την ακτή που έριχνα το σκάφος (παράκτια πάντα και σε απόσταση <200μ από ακτή).Θα ήθελα να παραθέσω τις δικές μου εμπειρίες σχετικά με τα καγιακοψαρέματα, αν και βέβαια πολλά από αυτά που θα αναφέρω πιθανά έχουν αναφερθεί και στο παρελθόν.
1) Πάντα είναι ενδιαφέρον και χρήσιμο να ακούμε τις "προσωπικές απόψεις". Γιάυτό και "πήρες" τόοοοσα "μάρέσει"..
- Αποστάσεις έως και 3-4 μίλια με σκάφος >3.5μ πολυεθυλένιο (όχι φουσκωτό) πιστεύω ότι γίνονται άνετα από οποιονδήποτε υγιή άνθρωπο και με καιρό έως 3β
2) !!!!!
- Οι πτώσεις από το καγιάκ είναι σπάνιες ( sot με πλάτος >74εκ)
3) Πολύ σωστό. Μην το φοβόμαστε.! Κάτι που καλό είναι νάχουμε υπ'όψιν, είναι τα βαριά αντικείμενα που βάζουμε ψηλά (πχ, ιστίο, ομπρέλλα για τον ήλιο, άλλα..) αλλάζουν το κέντρο βάρους, διευκολύνοντας την πτώση..
- Η πλέυση έιναι πρόβλημα όταν ο καιρός είναι στο πλάι. Όταν είναι κόντρα, με τον κατάλληλο ρυθμό κωπηλασίας νομίζω ότι αντιμετωπίζεται. Βέβαια η ταχύτητα δεν είναι η ίδια.
- Η μεγιστη ταχύτητα που ανέπτυξα με το OK prowler trindent 11 ήταν 6,8χλμ/ωρα μετρημένη με GPS χειρός.
Η μέγιστη απόσταση που διένυσα κωπηλατώντας χωρίς στάση ήταν 2χλμ.
4) Μωρέ μπραβο! κάνεις και για τους Ολυμπιακούς.!! Αρα, είναι ιδανικό σκάφος για βόλτες, τουρισμό, ψάρεμα, κοντά.. 7χλμ/ωρα είναι ρυθμός ελαφρού τρξίματος ή, γρήγορου βάδην. 2 χλμ χωρίς στάση, δεν ξέρω αν θάντεχα...
- Περίεργα φαινόμενα που συνάντησα ήταν α) τα περίεργα ρεύματα σε ξενέρια - υφάλους κοντά σε κάβους όπου υπήρχαν ρεύματα που σε παρέσερναν και δυνατός αέρας όταν διασχίζοντας τον κάβο υπήρχε παραλία όπου ξαφνικά δυνάμωνε ο αέρας.β) Το δυνάμωμα το αέρα στο Αιγαίο έιναι εντυπωσιακό. Ψαρεύοντας ανοιχτά από έναν κάβο και μέσα σε διάστημα λιγότερο από 5 λεπτά η μπουνάτσα έγινε κύμα >0.5μ και ανοιχτά στο πλάι έβλεπα να αφρίζει η θάλασσα. Αναγκάστηκα να κόψω την άγκυρα που ήταν σκαλωμένη (δεν επιχείρησα καν να την ξεμπλέξω) και να βγώ "τρέχοντας".
5) Υπ'όψιν οτι κοντά στην ξηρά (πχ εως 300μ) και λόγω του επηρεασμού της επιφάνειας απο την διαφορετική γεωμορφολογία του εδάφους καθώς φυσά ο αέρας, υπάρχει πιθανότητα να αλλάζει και κατεύθυνση ο αέρας καθε 10-15 λεπτά, ενω πιο ανοιχτά, θάναι πιο σταθερός. Γι'αυτό και καλό είναι να δένουμε την άγκυρα με τρόπο που να λύνεται εύκολά, ακόμα και με ένα χέρι.
- Το αγκυροβόλιο με 1,5κλ άγκυρα μανιτάρι αρκετά δύσκολο. Τις περισσότερες φορές με ξέσερνε, και όποτε δεν με ξέσερνε ήταν σκαλομένη. Αν δεν έκανα το κόλπο με το διπλό ΄δεσιμο θα είχα χάσει πολλές. (έχασα μόνο 2)
6)Εδω μου κάνει εντύπωση το "ξέσερμα".. Εμένα ακόμα και με 5Β, με άγκυρα 1,5κιλο χωρίς αλυσίδα, με κρατά καλά. Μηπως δεν είχες αφήσει αρκετό μήκος σχοινιού; Το "διπλό" δέσιμο που περιγράφει και ο Δημήτρης με σκίτσο, είναι πολύ χρήσιμο όπως λές. Επίσης, ενα χρήσιμο κόλπο είναι (αν εχει "πιάσει κάτω") να αφήσεις μπόσικα, να πάρεις φόρα απο πιο μακρυά, και να την τραβήξει το σκάφος με δύναμη..
Σχετικά με το ψάρεμα τώρα. Δυστυχώς στα ρήχα σε βάθος >20μ με καθετή υπάρχουν κυρίως γύλοι, πέρκες, χάνοι. Τα άσπρα (σαργοί, τσιπούρες κλπ) θέλουν άλλο ψάρεμα που δυστυχώς δεν έκανα, αλλά φέτος γενικά δεν υπήρχαν.
Για να βρώ βάθη άνω των 30-40μ στη περιοχή που ήμουν έπρεπε να ανοιχτώ πάνω από 500μ μέσα, πράγμα που δεν το έκανα.(Του χρόνου ίσως). Βάρκες που ήταν 200-300μ πιο ανοικτά από έκεί που έκανα καθετί εγώ έβγαζαν παραπάνω και σε μεγαλύτερα μεγέθη.
7) Με ΓΕΙΑ!!!
Επειδή σας κούρασα κλεινοντας θέλω να πώ ότι η σωστή οργάνωση είναι απαραίτητη για επιτυχή ψαρέματα.
Καλό φθινόπωρο σε όλους!!
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.
© 2004 - 2026 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD