Ερώτηση Ότι άφορα τα καλάμια γενικότερα!!

11/11/2008 08:33 #41 από Φωτης Κολοβος (zziplex)
Απαντήθηκε από Φωτης Κολοβος (zziplex) στο θέμα Απ: Ότι άφορα τα καλάμια γενικότερα!!

Επειδή θα ρωτήσω πολλά πράγματα στην συνέχεια του τόπικ (σας το εξηγώ για να μην νομίζετε ότι είμαι βαλτός να σας τα σπάσω) επανέρχομαι με μια ερώτηση quiz του Πασχάλη που δεν απαντήθηκε σε προηγούμενο τόπικ.  Ποιά η διαφορά εταιρείας που δίνει καλάμι blank με εταιρεία που δίνει καλάμι με αυστηρά δικό της setup;


Νικο
Η εταιρεια που δινει και blank δινει την δυνατοτητα στον ψαρα να χτισει ενα καλαμι στα μετρα του. Αρκει να γνωριζει πως.
Μια μητρα βγαζει πολλα διαφορετικα καλαμια. Αλλα υλικα - αλλο μηκος - αλλη εξωτερικη διαμετρο. Και μετα διαφορετικα setup οδηγων δινουν την ευκαιρια στην εταιρεια
να προσφερει στην αγορα "νεα"  προιοντα.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

11/11/2008 08:41 #42 από Φωτης Κολοβος (zziplex)
Απαντήθηκε από Φωτης Κολοβος (zziplex) στο θέμα Απ: Ότι άφορα τα καλάμια γενικότερα!!

Υπάρχουν καλάμια με εύρος action από-έως με περιθώριο 100+ γραμμαρίων και υπάρχουν και ακριβά ως επί το πλείστον μοντέλα με action παράδειγμα 150 γρ. χωρίς να δίνει από-έως. Αυτό που οφείλεται;


Το action ειναι μμια εκτιμηση του κατασκευαστη. Το ενα βαρος πχ 150 χωρις ευρος σημαινει απλα οτι το καλαμι με αυτα τα γραμμαρια εχει την καλυτερη επιδοση.
Και στις δυο περιπτωσεις καποιος - καποιοι το δοκιμασαν και κατεληξαν.
ΑΛΛΑ !!
Να ξερεις οταν μαθεις μια τεχνικη ψαρευτικη ριψη θα βαθμολογησεις διαφορετικα τα καλαμια σου.
Υπαρχουν πολλα μοντελα στην αγορα που το ευρος ειναι 100-200 και αποδιδουν με 75γρ.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

11/11/2008 08:58 #43 από Φωτης Κολοβος (zziplex)
Απαντήθηκε από Φωτης Κολοβος (zziplex) στο θέμα Απ: Ότι άφορα τα καλάμια γενικότερα!!

Το μοντέλο του surfcasting δίσπαστο-τηλεσκοπικό που έχει κάνει την εμφάνιση του έχει κάποια χαρακτηριστικά του δίσπαστου καλαμιού ή είναι απλά τρικ και στο πρώτο καλό φόρτισμα από έμπειρο ρίπτη θα κόψει από το δεύτερο στέλεχος;


Για λογους μεταφορας και μονο. Καλυτερα επελεξε τρισπαστο οταν εχεις προβλημα με την μεταφορα.
ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΛΑΜΙΑ ο εμπειρος ριπτης δεν θα σπασει την μυτη δηλ τα πρωτα 25 εκ του κορμου. Θα οδηγησει το φορτισμα ποιο χαμηλα εκει που "κρυβεται" η δυναμη του καλαμιου. Ενω η φορτιση "κατεβαινει" μολις συνανησει "προβλημα" σταματα.... και εσυ εχεις μερικα κομματια να μαζεψεις.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

11/11/2008 09:28 #44 από Φωτης Κολοβος (zziplex)
Απαντήθηκε από Φωτης Κολοβος (zziplex) στο θέμα Απ: Ότι άφορα τα καλάμια γενικότερα!!

καλημέρα με μια ερώτηση:
ας υποθέσουμε ότι έχουμε δυό καλάμια χ και ψ μάρκας και κοστίζουν 100 ευρώ έκαστος. Ο καταστηματάρχης δεν τα δίνει για δοκιμή. Ποιά χαρακτηριστικά του καλαμιού θα μας βοηθήσουν να επιλέξουμε το καλύτερο; (έχουν ίδιο action, μήκος κτλ).


Νικο
Πρωτα ελεγχεις εαν οι οδηγοι εχουν καποια αξια και δεν ειναι no-name. Δες απο κοντα το κεραμικο. Εχει κορυφη ? ειναι επιπεδο ? ειναι κοοιλο? Μετα ελεγχεις τον αριθμο των οδηγων.
Περνα μετα σε αλλα υλικα που "φαινονται". Βαση μηχανισμου - σφουγγαρακια και ταπα. Στον φελλο δες εαν εχει εναν τονο χρωματος. Πολλοι τονοι σημαινει χαμηλη ποιοτητα καθως η οικονομικη διαφορα μεταξυ Α και ΑΑΑ ειναι μεγαλη
Συγκρινε την διαμετρο και αφαιρεσε την ταπα για να δεις το παχος του τοιχωματος. Ελεγξε εαν το τοιχωμα εχει το ιδιο παχος γυρω-γυρω
Πιεσε και τα δυο καλαμια εκει στην βαση του κορμου με τα δακτυλα σου και δες εαν με την πιεση ο κορμος χανει το κυκλικο σχημα.
Να ξερεις οτι την στιγμη που ο κορμος πιεζεται (κατα την ριψη ή επαναφορα - ξεσκαλωμα) παραμορφωνεται και απο κυκλικος γινεται "αυγοειδες". Εαν μπορεις και τον παραμορφωνεις με τα δακτυλα να εισαι
σιγουρος οτι δεν θα αντεξει στην θαλασσα.
Πατησε τον κορμο στην θεση του μηχανισμου να δεις εαν ειναι ελαστικος !! Νιωθεις ευκολα την αντοχη του και δεν θα κινδυνεψει να σπασει. Εαν σπασει μην το παρεις  :crazy: σιγουρα στην τεχνικη ριψη θα γινει κομματια.
Προτιμησε το καλαμι που ο κορμος "ακουει" και υποχωρει. Τα καλαμια surf εχουν μεγαλη δυναμη. Τα καλαμια με δυναμη και σκληροτητα ειναι ποιο ευπαθη απο τα δυνατα με ελαστικοτητα. Η σκληροτητα επισης θα σε ενοχλησει στο περασμα του χρονου.
Δυστυχως δεν μπορεις να κανεις κατι αλλο μεσα στο καταστημα.



Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

11/11/2008 09:46 #45 από Φωτης Κολοβος (zziplex)
Απαντήθηκε από Φωτης Κολοβος (zziplex) στο θέμα Απ: Ότι άφορα τα καλάμια γενικότερα!!

Μερικές ερωτήσεις ακόμη:
μπορούν να υπάρξουν στο ίδιο καλάμι μίξεις με διαφορετικές πλέξεις carbon ή είναι διαφημιστικό τρικ;

το carbon σαν υλικό έχει διαβάθμιση ποιότητας και πως αναγνωρίζεται; όχι στο καλάμι (αυτό είναι έυκολο από την τιμή του καλαμιού, την εταιρεία κτλ) αλλά στο φύλλο πριν καν γίνει στέλεχος.


Διαφημιστικο τρικ ειναι ο HIGH MODULUS CARBON. Ποσο high ειναι δεν ξερεις. Ποσο resin εχει σε σχεση με το carbon δεν σου το λεει. Θα δεις μονο την πλεξη και εαν εχει περαστει διαφανες βερνικη θα δεις και το χρωμα.
Θα καταλαβεις κατι ?
Ειναι σαν τα μηλα στην λαικη. Ολοι λενε ΚΑΛΑ ΜΗΛΑ οταν τα δοκιμασεις ΤΟΤΕ θα ξερεις.
Δεν γινεται ενα ειδος carbon να "χορδισει" το οργανο που λεγεται καλαμι. Χρειαζονται διαφορα στρωματα ειτε στο butt ειτε στο tip section.
Η σχεση resin - carbon στο αρχικο φυλλο δεν θα αναγνωριστει μετα το ψησιμο. ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑζΕΤΑΙ.
Μπορεις να "δεις" σε λιγα καλαμια φυλλα στο εξωτερικο περιβλημα. Συνηθως το πλεον εμφανες ειναι η ενισχυση πανω και κατω απο την ενωση

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

11/11/2008 09:49 #46 από a Guest
Απαντήθηκε από a Guest στο θέμα Απ: Ότι άφορα τα καλάμια γενικότερα!!
Φώτη και Γιώργο ευχαριστώ. :thank_you2:

θέλω να ρωτήσω κάτι άλλο. Κάπου άκουσα πως τα καλάμια για multi μηχανισμούς δεν δέχονται fixed spool, ενώ το αντίθετο μπορεί να συμβεί. Το πρόβλημα εστιάζεται στους οδηγούς και στο πως πατάει η πετονιά (νήμα). Ισχύει αυτό και αν ναι γιατί; (ρωτάω γιατί χρησιμοποιώ κάποια καλάμια για multi με fixed μηχανισμό χωρίς, μέχρι στιγμής, πρόβλημα.)

ευχαριστώ προκαταβολικά

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

11/11/2008 09:57 #47 από Φωτης Κολοβος (zziplex)
Απαντήθηκε από Φωτης Κολοβος (zziplex) στο θέμα Απ: Ότι άφορα τα καλάμια γενικότερα!!

Άλλη ερώτηση:
Οι μύτες που χαρακτηρίζονται ως "reflex", για ποιές συνθήκες ψαρέματος σχεδιάστηκαν;
Απο ό,τι κατάλαβα, έχει να κάνει με την επαναφορά της μύτης του καλαμιού (πιό "σπιρτάτη"; Ή κάνω λάθος;).
Επηρεάζει καθόλου τις ρίψεις;


Η μυτη ελεγχεται με 2 μετρησεις.
Α) το χρονο που θα κανει να επιστεψει στην αρχικη θεση εαν την λυγισουμε και την απελεθευρωσουμε (1 κυκλος)
β) τον χρονο που θα κανει να σταματησει.
Οσο μικροτεροι ειναι οι χρονοι τοσο καλυτερη ειναι η μυτη.
ΠΡΟΣΟΧΗ μιλαμε για παρομοιες σε δυναμη μυτες. Δεν μπορουμε να συγκρινουμε μυτη casting με μυτη fly.

Η μυτη (το κομματι των 20 εκατοστων) δεν επηρεαζει την ριψη. Στις τεχνικες ριψεις ειναι σε ευθεια με την πετονια.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

11/11/2008 10:03 #48 από Φωτης Κολοβος (zziplex)
Απαντήθηκε από Φωτης Κολοβος (zziplex) στο θέμα Απ: Ότι άφορα τα καλάμια γενικότερα!!

θέλω να ρωτήσω κάτι άλλο. Κάπου άκουσα πως τα καλάμια για multi μηχανισμούς δεν δέχονται fixed spool, ενώ το αντίθετο μπορεί να συμβεί. Το πρόβλημα εστιάζεται στους οδηγούς και στο πως πατάει η πετονιά (νήμα). Ισχύει αυτό και αν ναι γιατί; (ρωτάω γιατί χρησιμοποιώ κάποια καλάμια για multi με fixed μηχανισμό χωρίς, μέχρι στιγμής, πρόβλημα.)


Οταν μαθεις μια τεχνικη ριψη θα περασεις τον πρωτο οδηγο μεσα απο τον δευτερο !!
Εαν το καλαμι εχει μετακινουμενη βαση "τραβηξε" την χαμηλα και πιασε την πετονια με το αριστερο χερι. Με αλλα λογια ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕ το μηχανακι απο τον πρωτο οδηγο.
Νικο δες τον πρωτο οδηγο. Γυρισε τον 180 μοιρες. Εχει στο υψος του πρωτου ποδιου σημαδια σαν μαστιγωματα ο κορμος? Εαν οχι βρες καποιον να σου μαθει μια ριψη.  :rtfm:

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

11/11/2008 10:08 #49 από a Guest
Απαντήθηκε από a Guest στο θέμα Απ: Ότι άφορα τα καλάμια γενικότερα!!
και μια νέα ερώτηση:
ας υποθέσουμε ότι έχω 600 ευρώ διαθέσιμα για αγορά δύο καλαμιών. Υπάρχει κάποιος λόγος πέρα από την μεταφορά (έχουν "ψαρευτικά" πλεονεκτήματα εννοώ) για να επιλέξω τηλεσκοπικά καλάμια; Ή πάω κατευθείαν σε δίσπαστο-τρίσπαστο; Το ποσό δεν είναι τυχαίο και δεν υποννοώ πως αν δεν τα χεις δεν πας για ψάρεμα. Απλά ρωτάω κάποιος που τα έχει διαθέσιμα, τι να επιλέξει;

ευχαριστώ

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

11/11/2008 10:13 #50 από a Guest
Απαντήθηκε από a Guest στο θέμα Απ: Ότι άφορα τα καλάμια γενικότερα!!

θέλω να ρωτήσω κάτι άλλο. Κάπου άκουσα πως τα καλάμια για multi μηχανισμούς δεν δέχονται fixed spool, ενώ το αντίθετο μπορεί να συμβεί. Το πρόβλημα εστιάζεται στους οδηγούς και στο πως πατάει η πετονιά (νήμα). Ισχύει αυτό και αν ναι γιατί; (ρωτάω γιατί χρησιμοποιώ κάποια καλάμια για multi με fixed μηχανισμό χωρίς, μέχρι στιγμής, πρόβλημα.)


Οταν μαθεις μια τεχνικη ριψη θα περασεις τον πρωτο οδηγο μεσα απο τον δευτερο !!
Εαν το καλαμι εχει μετακινουμενη βαση "τραβηξε" την χαμηλα και πιασε την πετονια με το αριστερο χερι. Με αλλα λογια ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕ το μηχανακι απο τον πρωτο οδηγο.
Νικο δες τον πρωτο οδηγο. Γυρισε τον 180 μοιρες. Εχει στο υψος του πρωτου ποδιου σημαδια σαν μαστιγωματα ο κορμος? Εαν οχι βρες καποιον να σου μαθει μια ριψη.  :rtfm:

Φωτη στο παραπάνω δεν εννοούσα μόνο κατά την ρίψη με μολύβι. εννοώ καλάμια spinning, συρτής και surfcasting.
ευχαριστώ και αν μπορείς να επανέλθεις ή όποιος άλλος γνωρίζει.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Συντονιστές: Δημήτρηs ΚουζούπηsΠαπακωστας Δημητρης (tselikas)Γιαννης (STAY_ALIVE)Φώτης Σαρρηγεωργίου
Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.177 δευτερόλεπτα

© 2004 - 2026 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35

No Internet Connection