Ερώτηση Νέες τεχνικές και ερασιτεχνικός επαγγελματισμός

20/12/2014 21:50 #31 από nickzick
Από την ελάχιστη εμπειρία που έχω, παρατήρησα ότι από τις 5-6 φορές που πήγα για casting, τις δύο που δεν είχε ούτε τσιμπιά, υπήρχαν βάρκες αρκετά κοντά στην ακτή.. Δεν το έδωσα σημασία ώσπου διάβασα τι κάνουν με τα δίχτυα τους τόσο κοντά στην παραλία...

Πολύ κρίμα ειδικά για κάποιον σαν κ μένα που τώρα αποφάσισε να ασχοληθεί με το χόμπυ... Αλλά φαντάζομαι ότι είναι ακόμη πιο επώδυνο γι' αυτούς που ασχολούνται χρόνια με το αντικείμενο κ μπορούν να συγκρίνουν την διαφορά του παρελθόντος με το παρόν...

Πραγματικά εύχομαι να είχα αρχίσει νωρίτερα αυτό το όμορφο χόμπυ κ ευελπιστώ να δω στο μέλλον τις παλιές καλές μέρες στις οποίες οι περισσότεροι αναφέρεστε! :)

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

20/12/2014 22:36 #32 από Μιχάλης
Απαντήθηκε από Μιχάλης στο θέμα Νέες τεχνικές και ερασιτεχνικός επαγγελματισμός

nickzick έγραψε: Πραγματικά εύχομαι να είχα αρχίσει νωρίτερα αυτό το όμορφο χόμπυ κ ευελπιστώ να δω στο μέλλον τις παλιές καλές μέρες στις οποίες οι περισσότεροι αναφέρεστε! :)

Για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

21/12/2014 07:34 - 21/12/2014 07:37 #33 από Μιχάλης
Απαντήθηκε από Μιχάλης στο θέμα Νέες τεχνικές και ερασιτεχνικός επαγγελματισμός

ΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: Μιχάλη χρησιμοποιώντας το σκαφάκι είναι κάτι παρόμοιο με το φυλακα έχει αποτελέσματα εξαιρετικά σε συναγρίδες ,φαγκριά.αν υποθέσουμε ότι ο φύλακας κάνει ζημιά το ίδιο κάνει και αυτό.

Έψαξα λίγο σε διάφορα βιντεάκια για να δω τέτοια ψαρέματα αλλά δεν είδα, ίσως γιατί βαρέθηκα και δεν έψαξα αρκετά. Μπορώ να φαντασθώ όμως αυτό που μου λες, αλλά δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι με αυτό τον τρόπο μπορείς να πιάνεις ποσότητες ψαριών και μάλιστα αυτών των ειδών που ζούνε κυρίως στα βαθιά (συναγρίδες, φαγκριά) σε βαθμό που να θεωρηθεί ότι γίνεται ζημιά. Ούτε και ισχυρίστηκα ποτέ ότι ο φύλακας κάνει ζημιά, εκτός αν θεωρήσουμε κάθε τεχνικό ψάρεμα που μπορεί και συλλαμβάνει ένα ψάρι ως επιζήμιο, πράγμα που ισοδυναμεί στην ουσία με ολική απαγόρευση του ψαρέματος γενικώς. Θέλοντας να τεκμηριώσω αυτόν μου τον ισχυρισμό θα πω ότι ο φύλακας είναι μια μορφή συρτής βυθού η οποία καλύπτει δυνατότητες που δεν μπορεί να καλύψει η παραδοσιακή συρτή βυθού. Συγκεκριμένα ενώ η συρτή βυθού υπερέχει στη δυνατότητα να ψάχνει μεγαλύτερες περιοχές, αλλά δεν μπορεί να πάει βαθύτερα από 50 μέτρα (και πολύ λέω) ο φύλακας μπορεί να πάει βαθύτερα, έχει δυνατότητα να ψαρέψει με μεγαλύτερη ευχέρεια σε ανώμαλους βυθούς και με τη χρήση των προηγμένων βυθομέτρων (τα οποία χρησιμοποιεί βέβαια και η συρτή βυθού) μπορεί να ψαρεύει στοχευμένα, αλλά πάντως σε περιορισμένη έκταση. Αυτές είναι η διαφορές και τα πλεονεκτήματα / μειονεκτήματα που έχει το κάθε ένα από αυτά τα ψαρέματα. Θα έλεγα ότι αυτά τα ψαρέματα αλληλοσυμπληρώνονται. Στο υπό έκδοση βιβλίο μου για τις συρτές έχω ολόκληρο κεφάλαιο στο οποίο αναλύω / συγκρίνω αυτά τα ψαρέματα, καθώς και το ψάρεμα του πλάνου (jigging). Αν οδηγηθούμε στη λογική να απαγορέψουμε και αυτά τα ψαρέματα τότε θα μας μείνει μόνο η καθετή και το πεταχτάρι.
Καταλήγοντας θα υποστηρίξω ότι κατά τη γνώμη μου ορθώς ο νομοθέτης δεν έχει θεσπίσει περιορισμούς σε αυτά τα ψαρέματα και γενικά πιστεύω ότι η νομοθεσία μας είναι πλήρης, αλλά δεν εφαρμόζεται.
-

ΧΡΗΣΤΟΣ έγραψε: το να ρίχνεις παραγάδι απο την ακτή με αυτά και όλα τα άλλα που σκαρφίζετε ο καθενας με φελιζολ ,πανιά και ότι αλλο υλικό μπορείς να φανταστείς είναι παράνομο.
πριν λίγες μέρες είχα διηγηθεί την ιστορία με έναν τυπο που ειχε ρίξει παραγαδι αφρού νυχτιάτικα και καθώς επέστρεφα τα πηρε η μηχανη μεσα και ξεμεινα με κυνδινο μεγάλο.τη ζημιά που έπαθε η μηχανή που τη βάζεις?και ζητούσε και τα ρέστα ο τυπος αυτός.
εσένα δε θα σε πείραζε?

Και βέβαια θα με πείραζε και αν έχω καταλάβει καλά (γιατί κάθισα και μελέτησε όλα όσα βρήκα σχετικά) ο λόγος που αυτός ο τρόπος ψαρέματος απαγορεύεται δεν είναι ότι κάνει ζημιά στον θαλάσσιο πλούτο αλλά λόγω του ότι γίνεται κοντά σε στεριές προκαλεί ατυχήματα σαν κι αυτό που περιγράφεις.
Χρήστο θα ήθελα να σου υπενθυμίσω ότι μια σαρδέλα κάνει περίπου 1.500.000 αυγά, πράγμα που σημαίνει ότι ο δημιουργός αυτού του ψαριού έχει προβλέψει ότι για να διατηρηθεί αυτό το είδος πρέπει κάθε άτομο να κάνει τόσο μεγάλη ποσότητα απογόνων για να μπορέσει να επιβιώσει ένας που θα διαιωνίσει το είδος. Αυτό σημαίνει ότι το είδος δεν θα χαθεί αν οι υπόλοιποι 1.499.999 καταναλωθούν ή χαθούν με κάποιον τρόπο. Αρκεί να προστατευθεί αυτός ο μοναδικός που χρειάζεται απαραίτητα.
Δυστυχώς εμάς δεν μας φτάνουν αυτές οι 1.499.999 σαρδέλες αλλά θεωρούμε ότι δεν έχουμε χορτάσει αν δεν καταναλώσουμε και αυτόν τον ένα και μοναδικό που είναι απαραίτητος για να έχουμε σαρδέλες και την επόμενη χρονιά.
Αντίθετα αν φροντίζαμε να προστατέψουμε το είδος φροντίζοντας κάθε μια σαρδέλα να εξασφαλίζει ένα μόνο απόγονο, δεν θα είχαμε κανένα πρόβλημα. Τόσο απλά!

Υ.Γ.: Για το θέμα της σαρδέλας μπορείς να διαβάσεις και το άρθρο που σου επισυνάπτω που είναι μια νόστιμη ιστοριούλα που ελπίζω ότι θα σε μάθει μερικά πράγματα και ταυτόχρονα θα σε διασκεδάσει. 10 λεπτά θα σου πάρει να το διαβάσεις.

Αυτό το μήνυμα έχει συνημμένο αρχείο.
Παρακαλούμε συνδεθείτε για να το δείτε.

Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": Γιαννης (STAY_ALIVE), Nikolaos Alexandropoulos

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

22/12/2014 09:23 - 22/12/2014 09:23 #34 από Γιαννης (STAY_ALIVE)
Απαντήθηκε από Γιαννης (STAY_ALIVE) στο θέμα Νέες τεχνικές και ερασιτεχνικός επαγγελματισμός
Καλημέρα και από μένα ........

Νομίζω ότι κολλάμε σε τεχνικές και όχι σε νοοτροπίες ....... πάλι θα αναφερθώ στην ερασιτεχνική αλιεία .......... δεν είναι το θέμα ο φύλακας ή το jigging ή η ζογκα είναι η νοοτροπία που έχουν πολλοί ερασιτέχνες ψαράδες ..... να πιάσουν όσα πιο πολλά μπορούνε. Το πούλημα τον ψαριών δεν είναι θέμα μόνο εκείνου που τα πιάνει αλλά και εκείνου που τα αγοράζει πχ το ψαράδικο που παίρνει τα ψάρια πιο φθηνά , ο ιδιώτης που επίσης αγοράζει από τον ερασιτέχνη πιο φθηνά κτλ ....... είναι μια αλυσίδα ...... αν πχ δεν αγόραζε κανείς αθερίνα τότε κανένας δεν θα έπιανε το συγκεκριμένο είδος ή αν κανείς δεν αγόραζε ροφάκια του μισού ή ενός κιλού ο ψαροτουφεκάς δεν θα τα έπιανε που σήμερα συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο όσο πιο μικρό το ψάρι τόσο πιο εύκολα θα πουληθεί σε καλή τιμή.......
Νόμους έχουμε αλλά δεν τηρούνται ..... και στα μέρη μου ξέρω μπουκαλάκηδες και δυναμιτιστές αλλά ούτε το λιμεναρχείο ασχολείται αλλά και για μένα είναι επικίνδυνο αν καταγγείλω γιατί δεν θα ξέρω τι θα μου ξημερώσει αύριο ............

Η λύση για μένα είναι να δημιουργηθούν ζώνες στις οποίες κανείς δεν θα επιτρέπεται να ψαρεύει και να βρίσκονται σε σημεία που μπορεί εύκολα να παρακολουθεί το λιμεναρχείο ή να χρησιμοποιούνται κάμερες που θα καταγράφουν όλοι την δραστηριότητα τις περιοχής … μην σας πω να είναι και live σε κάποιο web site και θα τις βλέπουν όλοι οι πολίτες !!!!!

Υ.Γ.
Μιχάλη πολύ ωραίο το άρθρο σου .....

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

22/12/2014 09:37 - 22/12/2014 09:38 #35 από Μιχάλης
Απαντήθηκε από Μιχάλης στο θέμα Νέες τεχνικές και ερασιτεχνικός επαγγελματισμός

Γιαννης (STAY_ALIVE) έγραψε: Η λύση για μένα είναι να δημιουργηθούν ζώνες στις οποίες κανείς δεν θα επιτρέπεται να ψαρεύει και να βρίσκονται σε σημεία που μπορεί εύκολα να παρακολουθεί το λιμεναρχείο ή να χρησιμοποιούνται κάμερες που θα καταγράφουν όλοι την δραστηριότητα τις περιοχής … μην σας πω να είναι και live σε κάποιο web site και θα τις βλέπουν όλοι οι πολίτες !!!!!


Επειδή βλέπω ότι οι περισσότεροι συμφωνούμε στην καθιέρωση ζωνών απαγόρευσης της αλιείας, θα το προχωρήσω λίγο πιο πέρα προτείνοντας συγκεκριμένες περιοχές.
Έχουμε και λέμε:
1η ζώνη αυστηρής απαγόρευσης η περιοχή της Επιδαύρου.
2η ζώνη αυστηρής απαγόρευσης η περιοχή του Πόρτο Χελίου
. . . . . . .
Μπορείτε να προτείνετε κι εσείς κάποια περιοχή της αρεσκείας σας. Η γνώμη σας θα εξεταστεί με τη δέουσα σοβαρότητα!
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": Γιαννης (STAY_ALIVE)

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

22/12/2014 10:29 #36 από Γιαννης (STAY_ALIVE)
Απαντήθηκε από Γιαννης (STAY_ALIVE) στο θέμα Νέες τεχνικές και ερασιτεχνικός επαγγελματισμός
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Μιχάλη θα πρέπει σε κάθε περιοχή να υπάρχουν ζώνες που δεν θα επιτρέπεται το ψάρεμα και μάλιστα να γίνει μελέτη για να βρεθούν τα πιο ιδανικά ανά περιοχή !!!!

Μια επιπλέον λύση (που δεν θα γίνει ποτέ) είναι να φύγουν οι ιχθυοκαλλιέργειες από μέρη που βρίσκονται ήδη πάνω από 20 χρόνια και να μεταφερθούν σε μέρη που η θάλασσα είναι ανοιχτή ..... πχ στην Αμερική δεν τις φτιάχνουν σε κλειστούς κόλπους αλλά στον ατλαντικό!!!!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

22/12/2014 10:58 - 22/12/2014 11:01 #37 από Μιχάλης
Απαντήθηκε από Μιχάλης στο θέμα Νέες τεχνικές και ερασιτεχνικός επαγγελματισμός

Γιαννης (STAY_ALIVE) έγραψε: Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου Μιχάλη θα πρέπει σε κάθε περιοχή να υπάρχουν ζώνες που δεν θα επιτρέπεται το ψάρεμα και μάλιστα να γίνει μελέτη για να βρεθούν τα πιο ιδανικά ανά περιοχή !!!!
Μια επιπλέον λύση (που δεν θα γίνει ποτέ) είναι να φύγουν οι ιχθυοκαλλιέργειες από μέρη που βρίσκονται ήδη πάνω από 20 χρόνια και να μεταφερθούν σε μέρη που η θάλασσα είναι ανοιχτή ..... πχ στην Αμερική δεν τις φτιάχνουν σε κλειστούς κόλπους αλλά στον ατλαντικό!!!!


Αν διαβάσεις όσα έχω σημειώσει πιο πάνω θα δεις ότι η γνώμη μου είναι πως αν το Αιγαίο προστατευτεί όπως πρέπει (και βέβαια στο σημείο αυτό βλέπω ότι συμφωνούμε αρκετοί ότι ο μόνος σωστός τρόπος προστασίας είναι οι ζώνες απαγόρευσης αλιείας) τότε δεν βλέπω σε τι χρειάζονται τα ιχθυοτροφεία, δεδομένου ότι το ίδιο το Αιγαίο θα μετατραπεί σχεδόν αυτόματα σε ένα απέραντο θαλάσσιο και κυρίως φυσικό ιχθυοτροφείο, στο οποίο θα παράγονται όλα τα είδη των ψαριών που ζουν στο Αιγαίο και όχι μόνο σε ποσότητες που θα επιτρέπουν και μεγάλες εξαγωγές, αλλά και σε ποιότητα που θα είναι παγκοσμίως ασυναγώνιστη, δεδομένου ότι το Αιγαίο δεν είναι ... τυχαία θάλασσα. Έχουμε δει την ποιότητα των σαργών Μαδαγασκάρης, της σφυρίδας Μαρόκου κ.λ.π.
Σχετική με αυτά είναι και μια πληροφορία που έμαθα τώρα τελευταία βλέποντας σε κάποιο ντοκιμαντέρ ότι τα ψάρια ιχθυοκαλλιέργειας δεν συμβάλλουν όσο νομίζουμε στην οικονομία της φύσης, δεδομένου ότι κάθε κιλό σολομού ιχθυοτροφείου για να παραχθεί χρειάζεται περίπου 10 κιλά τεχνητής τροφής της οποίας η βάση είναι ιχθυάλευρα που παράγονται από 2ης ποιότητας ψάρια που απορρίπτονται από τις μεγάλες τράτες παραγωγής.
Με άλλα λόγια δηλαδή εδώ έχουμε φτάσει να αφήσουμε να θανατώνονται οι θάλασσες, για να μπορούν να επιβιώνουν και να θησαυρίζουν οι μονάδες τεχνητής ιχθυοκαλλιέργειας!!!

Υ.Γ.: Για να μην πολυλογώ και μονοπωλώ τη συζήτηση αφήνω για επόμενη ανάρτηση μια πολύ ενδιαφέρουσα πληροφορία που έχω από τη Λήμνο που είναι στη λογική της προστασίας της θάλασσας και σύμφωνα με όσα έχω πληροφορηθεί λειτουργεί κάμποσα χρόνια τώρα με άριστα αποτελέσματα.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

22/12/2014 17:27 #38 από ΧΡΗΣΤΟΣ
Απαντήθηκε από ΧΡΗΣΤΟΣ στο θέμα Νέες τεχνικές και ερασιτεχνικός επαγγελματισμός
από όσο ξέρω ο πατραικος είναι απο τις πιο βρώμικες ελληνικές θάλασσες.σίγουρα είναι η πιο βρόμικη σε επιπλέοντα αντικείμενα οπως σακούλες,ξύλα και άλλα.όπως μου εξήγησε ένας από το πανεπιστήμιο τώρα που θα αρχίσουν και οι γεωτρήσεις τα πράγματα θα γίνουν πολύ χειρότερα και από μολυνση αλλά ο θόρυβος απο τα τρηπάνια θα απωθεί τα ψάρια.....

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

22/12/2014 17:51 #39 από Μιχάλης
Απαντήθηκε από Μιχάλης στο θέμα Νέες τεχνικές και ερασιτεχνικός επαγγελματισμός
Να κάνω μια διευκρίνηση γιατί μάλλον έχει γίνει παρεξήγηση:
Η πρόταση που έκανα παραπάνω για να δημιουργηθούν ζώνες απαγόρευσης αλιείας στην Επίδαυρο και στο Πόρτο Χέλι δεν ήταν ... στα σοβαρά αλλά έγινε για να κάνω λίγη πλάκα στον φίλο μου τον Γιάννη που «παραμένει ζωντανός» (STAY_ALIVE) και ψαρεύει στην Επίδαυρο και στον ... εαυτό μου, που για όσους δεν το ξέρουν ψαρεύω στο Πόρτο Χέλι. Πρόκειται δηλαδή για μια ειρωνική διάθεση αυτοσαρκασμού, γιατί φυσικά θεωρώ ότι κανείς από εμάς δεν μπορεί να προτείνει τέτοια πράγματα, αφού κανείς μας (από όσους τουλάχιστον γνωρίζω) δεν έχει την ανάλογη γνώση και επιστημοσύνη για να συστήσει υπεύθυνα κάτι τέτοιο.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

22/12/2014 19:25 #40 από Γιαννης (STAY_ALIVE)
Απαντήθηκε από Γιαννης (STAY_ALIVE) στο θέμα Νέες τεχνικές και ερασιτεχνικός επαγγελματισμός
Ευτυχώς που διευκρίνησες Μιχάλη γιατι είχα σκοπό την επόμενη φορα που θα κατέβω Επίδαυρο να πιάσω όλες τις συναγριδες και να αφήσω μια για να μην χαθεί το είδος και φτιάξουν τσάμπα την ζώνη απαγόρευσης ......Χιχιχι

Υ.Γ.
Πέρα απο την πλάκα πραγματικά θα ήθελα κάποτε να το δω να γίνεται στην Επίδαυρο γιατι υπάρχουν μέρη με πολυ καλη ποιότητα βυθου που θα έδιναν καταφύγιο σε πολλα ψάρια ...... Το πρόβλημα βέβαια θα το είχαν οι φίλοι μου ψαράδες που ειναι απο Αγκιστρι μεριά που θα τους επιανα τα ψάρια ..... χιχιχιχι

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Συντονιστές: Δημήτρηs ΚουζούπηsΠαπακωστας Δημητρης (tselikas)Γιαννης (STAY_ALIVE)Φώτης Σαρρηγεωργίου
Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.199 δευτερόλεπτα

© 2004 - 2026 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35

No Internet Connection