Καλησπέρα φίλοι μου
Ειλικρινά θλίβομαι όταν βλέπω διαμάχες μεταξύ μελών του σάιτ, σχετικά με το ποστάρισμα αλιευτικών αποτελεσμάτων.
Πιστεύω πως θα έπρεπε να ξεκαθαρίσουμε για ποιόν λόγο ποστάρουμε φωτογραφίες με ψάρια, και τι θα έπρεπε να αποφύγουμε ώστε να μην υπάρχει αυτή η 'αιώνια' αντιπαράθεση.
Επίσης πιστεύω πως εμείς τα μέλη του psarema.gr, πρέπει να δείξουμε μεγαλύτερη ευαισθησία σχετικά με την δραστική μείωση των αλιευμάτων και να συμβάλουμε με το παράδειγμά μας στην δημιουργία μιας νέας ψαρευτικής παιδείας.
Ας ξεκινήσουμε από τους λόγους της παράθεσης φωτογραφιών ψαρευτικών αποτελεσμάτων:
1. Κάποιοι το κάνουν για να αποδείξουν στους υπόλοιπους το πόσο 'μεγάλοι' ψαράδες είναι.
2. Κάποιοι το κάνουν για να μοιράσουν την χαρά τους με κάποιους φίλους.
3. Κάποιο το κάνουν για να δείξουν τι ψάρια βγαίνουν στη συγκεκριμένη περιοχή, αυτή την εποχή, με αυτόν τον τρόπο, με αυτά τα δολώματα.
4. Κάποιοι το κάνουν για να εισπράξουν τα 'συγχαρητήρια' και γενικά την αναγνώριση της ψαρευτικής μας κοινότητας.
5. Κάποιοι το κάνουν για όλα τα παραπάνω.
Υπάρχουν όμως και αυτοί οι οποίοι δεν ποστάρουν ψάρια, έχοντας τους λόγους τους.
Δυστυχώς η επικρατέστερη γνώμη είναι αυτή η οποία χαρακτηρίζει και την ανωριμότητα κάποιων συνήθως νεότερων ηλικιακά φίλων, πως μόνο αυτός ό οποίος ποστάρει ψαράκια είναι και ο αναγνωρισμένος ψαράς.
Παράλληλα αυτοί οι ίδιοι ποστάρουν συνήθως 5-10 μικρού μεγέθους ψαράκια, δίνοντας μεγάλη σημασία στην 'καλλιτεχνική' παρουσίαση των φωτογραφιών.
Βλέπουμε επίσης από άλλους απαράδεκτα μεγέθη ψαριών σε σχέση με το είδος τους, να ποστάρονται μερικές φορές μαζί με ψάρια τρόπαια, ή και μόνα τους (π.χ. λαβράκια των 200-300 γραμμαρίων).
Άλλοι φωτογραφίζουν 60-70 ψάρια θεωρώντας το φυσιολογικό. κλπ.κλπ.κλπ.
Αυτά όλα έχουν σαν αποτέλεσμα να δημιουργούνται τριβές και διαμάχες μεταξύ των μελών κάθε λίγο και λιγάκι.
Κανείς μας δεν μπορεί να ισχυριστεί πως είναι αναμάρτητος στο θέμα της σύλληψης υπερβολικού αριθμού ή μικρού μεγέθους αλιευμάτων. Σε όλους μας έχει συμβεί αυτό. Αλλά βρε αδερφέ, τι το θέλεις και το προβάλεις στους άλλους όταν αυτό δημιουργεί αντιδράσεις?
Αφού σώνει και καλά θέλεις να ποστάρεις κάποια ψάρια, διάλεξε κάποια από αυτά τα οποία δεν θα 'προκαλέσουν', ούτε από θέμα μεγέθους, ούτε από θέμα ποσότητας και φωτογράφισέ τα.
Κανείς δεν θα βγει να σε 'κράξει', και θα δείχνεις στους νεότερους πως αυτά που προσπαθούμε να τους μάθουμε στην θεωρία, τα πράττουμε και οι ίδιοι. Όχι το 'δάσκαλε που δίδασκες και λόγον δεν εκράτεις'.
Πιστεύω πως είμαστε μια διαφορετική κοινότητα σε ότι αφορά αυτό το θέμα, και πως θα πρέπει να αποφεύγουμε τέτοιου είδους ανούσιες συγκρούσεις, οι οποίες το μόνο που δημιουργούν είναι έχθρες και διαμάχες ανάμεσα σε ανθρώπους. οι οποίοι έχουν κυρίως ένα κοινό χαρακτηριστικό: Την αγάπη τους για το ψάρεμα.
Θα ήθελα να κλέισω με την υπογραφή ενός φίλου, τον οποίο θαυμάζω τόσο για την ψαρευτική του ικανότητα, όσο και για την ευαισθησία και την ανθρωπιά που τον διακρίνει, τον Γιώργο Σάββενα:
'Καλύτερος ψαράς είναι αυτός που απολαμβάνει το ψάρεμα περισσότερο.'