banner psaremagr

Ερώτηση Συντήρηση εξοπλισμού

04/04/2005 00:00 #1 από paschal_s
Συντήρηση εξοπλισμού δημιουργήθηκε από paschal_s
Πρόσφατα πέσανε στα χέρια μου 2-3 καλάμια που χρησιμοποιούσε συγγενής μου παλαιότερα. Τα καλάμια μαζί με τους μηχανισμούς τους έχουνε αρκετά χρόνια να χρησιμοποιηθούνε. Μην με ρωτάτε λεπτομέρειες γιατί δεν πρόλαβα να τα επεξεργαστώ. Με αφορμή αυτό το γεγονός θα ήθελα να ρωτήσω τι μπορώ να κάνω σε επίπεδο επισκευών-διορθώσεων για να τα αξιοποιήσω στα ψαρέματά μου. Δεν αναφέρομαι σε επισκευές αφού οι μηχανισμοί είναι σε καλή κατάσταση. Αναφέρομαι κυρίως σε γρασαρίσματα-λαδώματα, καθαρισμούς και άλλα σχετικά.....Πιστεύω ότι αυτό το θέμα έχει να κάνει γενικότερα με τη σωστή συντήρηση του εξοπλισμού και θα βοηθήσει και κάποιους άλλους φίλους να βγάλουν από τη ντουλάπα τα ¨λερωμένα τ' άχρηστα τα παραπεταμένα¨ παλαιότερα εργαλεία τα οποία σε δεδομένη στιγμή - ακόμα και σαν εφεδρικά - μπορούνε να φανούνε ιδιαίτερα χρήσιμα.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

05/04/2005 09:39 #2 από paschal_s
Απαντήθηκε από paschal_s στο θέμα Συντήρηση εξοπλισμού
Ένα άλλο θέμα που με ενδιαφέρει είναι εάν υπάρχουνε ανταλλακτικά για μηχανισμούς Marka Moukapses. Δεν γνωρίζω π.χ. εάν τα ρουλεμάν των μηχανισμών είναι ίδια σε προδιαγράφές και αν μπορώ να χρυσιμοποιήσω ρουλεμάν π.χ. της Shimano σε Κινέζικο που σκούριασε. Το ίδιο θα ήθελα να μάθω και για τα άλλα εξαρτήματα των μηχανισμών που υπόκεινται σε φθορές και χρίζουν αλλαγής μετά από ένα χρονικό διάστημα.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

05/04/2005 10:12 #3 από NucDoc
Απαντήθηκε από NucDoc στο θέμα Συντήρηση εξοπλισμού

paschal_s έγραψε: Ένα άλλο θέμα που με ενδιαφέρει είναι εάν υπάρχουνε ανταλλακτικά για μηχανισμούς Marka Moukapses. Δεν γνωρίζω π.χ. εάν τα ρουλεμάν των μηχανισμών είναι ίδια σε προδιαγράφές και αν μπορώ να χρυσιμοποιήσω ρουλεμάν π.χ. της Shimano σε Κινέζικο που σκούριασε. Το ίδιο θα ήθελα να μάθω και για τα άλλα εξαρτήματα των μηχανισμών που υπόκεινται σε φθορές και χρίζουν αλλαγής μετά από ένα χρονικό διάστημα.


Θα σου απαντήσω θεωρητικά (γιατί δεν ξέρω κατά πόσο ισχύει στην πράξη). Οι εταιρείες οφείλουν να υποστηρίζουν με ανταλλακτικά τα όποια προϊόντα εμπορεύονται. Υπάρχει νομοθεσία σχετικά με αυτό αλλά αυτό είναι το "θεωρητικό" στο οποία αναφερθηκα πριν γιατι δεν το τηρούν όλοι.

Αν τα ανταλλακτικά που θα χρειαστείς είναι λχ κάποιο ρουλεμαν, τότε ίσως και να μπορείς να βρείς άλλο με τα ίδια χαρακτηριστικά, διαστάσεις κτλ στο εμπόρειο. Για γρανάζια βέβαια έχω σοβαρές αμφιβολίες. Βασικά εξαρτάται από το ανταλλακτικό που θα χρειαστείς.

Προσωπικά έχω κάνει τις επιλογές μου σχετικά με τους μηχανισμούς... Γιά ιδία χρήση μαζεύω το λεφτά και αγοράζω κάποια επώνυμα για λόγους αξιοπιστίας, καλής κατασκευής και ύπαρξη ανταλλακτικών. Για "πρόχειρες" καταστάσεις ή π.χ. για το γιό μου αγοράζω κάποια οικονομικά μηχανάκια όπου ξέρω ότι αν χαλάσουν θα πάνε για... ανακύκλωση αφού δεν αξίζει να τα φτιάξει κανείς.

Ωστόσο με καλή συντήρηση (ξέπλυμα, λάδωμα κτλ) τα περισσότερα εργαλείς (μηχανισμοί / καλάμια) λειτουργούν χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα - μέσα στα αναμενόμενα πλαίσια της λειτουργίας-σχεδιασμού τους και την τιμή που πληρώσαμε. Το ζήτημα της καλής συντήρησης είναι γενικά παραμελημένο από τους περισσότερους ψαράδες... κακώς!

Μέτα από αρκετά χρόνια έχω "καταφέρει" να χαλάσω μόνο δυό μηχανισμούς και αυτό από δικό μου λάθος. Σε ένα Balzer baitrunner παραέσφιξα το φρένο και έφυγε μια ασφάλεια (μου το έφτιαξε ένας φίλος που κατέχει το αντικείμενο) και σε ένα DAM φωρτωμένο με νήμα, όταν μου σκάλωσε προσπάθησα να το ξεκολλήσω ζωρίζοντας τη μανιβέλα (ήταν το πρώτο μου μηχανάκι και ήμουν εντελώς άσχετως από καλάμα κτλ) όποτε το χάλασα. Εμεινε στο ράφι αρκετά χρόνια μέχρι που το παρέδωσα στην εταιρεία (στη διάρκεια της πρόσφατης έκθεσης) για φτιάξιμο, καθαρά για συναισθηματικούς λόγους. Το περιμένω σήμερα ή αυριο :)

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

05/04/2005 10:47 #4 από spo002
Απαντήθηκε από spo002 στο θέμα Συντήρηση εξοπλισμού
Ρουλεμαν μπορεις να βρεις τα πάντα. Δεν χρειαζετε να ειναι shimano. Η SKF εχει καλύτερα και οτι διασταση θελεις. Αν οι μηχσνισμοι σου ειναι παλιοι καλό θα ήταν αν μπορεις να τα αλλαξεις. Απο κει και περα γρασαρισμα σε ολα τα κινουμενα μερη.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

05/04/2005 12:07 #5 από paschal_s
Απαντήθηκε από paschal_s στο θέμα Συντήρηση εξοπλισμού
Σας ευχαριστώ πολύ για τις ιδιαίτερα χρήσιμες πληροφορίες. Θα ήθελα όμως να σας κάνω και μιά ακόμα ερώτηση. Σε άλλο topic διαβάζοντας για τον καθαρισμό καλαμιού-μηχανισμού χρησιμοποιούμε βρεγμένο πανάκι. Ο μαγαζάτορας που μου πούλησε καλάμι-μηχανισμό μου είπε ότι το καλάμι το πλένουμε με.....ΛΑΣΤΙΧΟ (ανοίγουμε την τάπα στην βάση λέει και βάζουμε το λάστιχο μέσα) ενώ τον μηχανισμό ΤΟΝ ΒΟΥΤΑΜΕ ΣΕ ΧΛΙΑΡΟ ΝΕΡΟ!!!!!!!
Δεδομένης της ευαισθησίας των εργαλείων μας έχω την εντύπωση ότι ο τύπος δεν κατέχει το αντικείμενο. Κανένα σχόλιο?????

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

05/04/2005 12:37 #6 από angler
Απαντήθηκε από angler στο θέμα Συντήρηση εξοπλισμού

paschal_s έγραψε: Σας ευχαριστώ πολύ για τις ιδιαίτερα χρήσιμες πληροφορίες. Θα ήθελα όμως να σας κάνω και μιά ακόμα ερώτηση. Σε άλλο topic διαβάζοντας για τον καθαρισμό καλαμιού-μηχανισμού χρησιμοποιούμε βρεγμένο πανάκι. Ο μαγαζάτορας που μου πούλησε καλάμι-μηχανισμό μου είπε ότι το καλάμι το πλένουμε με.....ΛΑΣΤΙΧΟ (ανοίγουμε την τάπα στην βάση λέει και βάζουμε το λάστιχο μέσα) ενώ τον μηχανισμό ΤΟΝ ΒΟΥΤΑΜΕ ΣΕ ΧΛΙΑΡΟ ΝΕΡΟ!!!!!!!
Δεδομένης της ευαισθησίας των εργαλείων μας έχω την εντύπωση ότι ο τύπος δεν κατέχει το αντικείμενο. Κανένα σχόλιο?????



Φιλε paschal s και ομως ο πωλητης εχει δικιο.
Τα καλαμια ΠΡΕΠΕΙ να πλενονται με λαστιχο,ειδικα αν ειναι τηλεσκοπικα,ωστε να φυγει η αμμος και η αρμυρα απο τις ενωσεις των στελεχων.Αν δεν το κανεις καποτε το καλαμι θα χαρακτει βαθεια οταν το ανοιγεις και στη ριψη θα σπασει.
Τα μηχανακια ειναι αλλη ιστορια,παντως αν ειναι καλης ποιοτητας(σφραγισμενα ρουλεμαν) δεν εχουν απολυτως κανενα προβλημα με το νερο,ισα ισα.παντα ομως θελουν λαδωμα σε τακτα χρονικα διαστηματα.
Προσοχη,οχι γρασσο,αλλα ειδικο λαδι,πχ της penn.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

05/04/2005 12:45 #7 από ZEROCAST
Απαντήθηκε από ZEROCAST στο θέμα Συντήρηση εξοπλισμού

paschal_s έγραψε: Ο μαγαζάτορας που μου πούλησε καλάμι-μηχανισμό μου είπε ότι το καλάμι το πλένουμε με.....ΛΑΣΤΙΧΟ (ανοίγουμε την τάπα στην βάση λέει και βάζουμε το λάστιχο μέσα) ενώ τον μηχανισμό ΤΟΝ ΒΟΥΤΑΜΕ ΣΕ ΧΛΙΑΡΟ ΝΕΡΟ!!!!!!!
Δεδομένης της ευαισθησίας των εργαλείων μας έχω την εντύπωση ότι ο τύπος δεν κατέχει το αντικείμενο. Κανένα σχόλιο?????


Πασχαλη το καλαμι πλενεται με αυτον τροπο για να φυγουν τα πετραδακια και η αμμος απο τα στελεχη .
Μετα με ενα μαλακο σφουγγαρι και σαπουνι για τα πιατα το καθαριζουμε και το ξεπλενουμε.
Το μηχανακι εαν το βουτηξεις ολοκληρο στο νερο θα καταφερεις να καταστρεψεις πιο γρηγορα την λιπανση (γρασσο).
Μπορεις να πλυνεις μονο την μπομπινα με νερο και σαπουνι για πιατα και τον υπολοιπο μηχανισμο με πινελο εξωτερικα να φυγει η αμμος και μετα με βρεγμενο πανι.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

11/04/2005 20:41 #8 από Nick
Απαντήθηκε από Nick στο θέμα Συντήρηση εξοπλισμού
Συνφωνώ με το φίλο Zerocast. Αγαπητέ Πασχάλη εγώ μετά που πλένω το μηχανισμό προσεχτικά τον στεγνώνω με το πιστολάκι αέρος που στεγνώνουν οι γυναίκες τα μαλιά τους.
Τώρα αν ανοίξεις κάποιο μηχανισμό να προσέχεις τι βγάζεις και απο που για να μην χάσεις τη σειρά. Θα σου συστηνά να καθαρίσεις το εσωτερικό του μηχανισμού χρεισιμοποιόντας ενα βουρτσάκη μαλακό και με τη χρήση ειδικού sprey να τον καθαρίσεις, Μπορείς αν θες να χρεισιμοποιήσεις και μείγμα κεροζίνης με αμολυβδή μισό μισό, είναι μια πολύ καλή λύση για καθαριστικό χωρίς να φθήρει τα πλαστικά καθώς επίσης δεν κολλαεί δηλ. δεν είναι πικτό. Μετά τον καθαρισμό σκουπίζεις και γρασάρεις τα σημεία που έχουν τριβή γρανάζια κλπ. Καλό είναι να βάλεις γράσο αδιάβροχο που να έχει κάποια πικτικότητα. Προσωπικά ποτέ δεν θα έβαζα λάδι στα σημεία τριβής γιατί απλά είναι μια προσορινή λύση. Αν δεν βρείς ρουλεμάν skf ( πολύ καλά) μπορώ να σου βρώ αν θες της Mitchel.
Αυτά απο μένα ελπίζω να βοήθησα.

Nick.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

04/05/2005 02:29 #9 από angler
Απαντήθηκε από angler στο θέμα Συντήρηση εξοπλισμού
Κυριοι,προβλημα!
Σε ενα τρισπαστο που εχω(trabucco admiral oceanic) το τριτο κομματι,η κορυφη δηλαδη,δε σφηνωνει στο δευτερο τμημα.Σαν αποτελεσμα σε δυνατες βολες η μυτη τεινει να βγει!!
Οποιος μπορει να πει καμια πατεντα να το φτιαξω θα βοηθησει πολυ!

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

04/05/2005 10:29 #10 από ngou
Απαντήθηκε από ngou στο θέμα Συντήρηση εξοπλισμού

paschal_s έγραψε: Σας ευχαριστώ πολύ για τις ιδιαίτερα χρήσιμες πληροφορίες. Θα ήθελα όμως να σας κάνω και μιά ακόμα ερώτηση. Σε άλλο topic διαβάζοντας για τον καθαρισμό καλαμιού-μηχανισμού χρησιμοποιούμε βρεγμένο πανάκι. Ο μαγαζάτορας που μου πούλησε καλάμι-μηχανισμό μου είπε ότι το καλάμι το πλένουμε με.....ΛΑΣΤΙΧΟ (ανοίγουμε την τάπα στην βάση λέει και βάζουμε το λάστιχο μέσα) ενώ τον μηχανισμό ΤΟΝ ΒΟΥΤΑΜΕ ΣΕ ΧΛΙΑΡΟ ΝΕΡΟ!!!!!!!
Δεδομένης της ευαισθησίας των εργαλείων μας έχω την εντύπωση ότι ο τύπος δεν κατέχει το αντικείμενο. Κανένα σχόλιο?????


OXXIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8O 8O 8O 8O 8O
ΜΗΝ ΒΟΥΤΗΞΕΙΣ ΤΟΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΣΤΟ ΝΕΡΟ !!!!! (Αυτός που το είπε ........ :twisted: :twisted: :twisted: )

Όσο για το καλάμι,
Όταν ψαρεύεις σε αμμώδη παραλία και έχεις την παραμικρή υπόνοια πως έχουν μπει κόκκοι άμμου στα στελέχη του τηλεσκοπικού σου καλαμιού τότε να μην ξανά ανοίξεις το καλάμι πριν από το πλύσιμό του με το λάστιχο (έτσι όπως το περιέγραψες παραπάνω), δεν είμαι τις άποψης πως θα έπρεπε να πλένετε με το λάστιχο συχνά ένα καλάμι. Εγώ χρησιμοποιώ μία οδοντόβουρτσα για να καθαρίζω βουρτσίζοντας τους κρίκους του καλαμιού. Τα στελέχη του καλαμιού τα σαπουνίζω και μετά τα καθαρίζω με ένα βρεγμένο vitex.
Αν όμως έχει μπει άμμος τότε αναγκαστικά θα τα πλύνω με λάστιχο.

Για τον μηχανισμό ακολουθώ πάλι την ίδια διαδικασία, σαπούνισμα και μετά ξέπλυμα με ένα βρεγμένο vitex, ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δώσουμε στο roller του μηχανισμού, το roller θα πρέπει να βουρτσίζετε με την οδοντόβουρτσα με καθαρό νερό και επίμονα ώσπου να φύγουν τυχόν άλατα που έχει πιάσει.

Κάθε εξάμηνο με χρόνο, θα πρέπει να λύνουμε το roller του μηχανισμού και να τον ξεπλένουμε με καθαρή βενζίνη, αφού το ξεπλύνουμε θα πρέπει να το λαδώσουμε με λάδι ειδικό για μηχανισμούς ψαρέματος.
ΠΡΟΣΟΧΗ:
Δεν μπαίνει γράσο ή λάδι σε οποιαδήποτε σημεία του μηχανισμού, γράσο μπαίνει μόνο σε αρθρωτά σημεία του μηχανισμού [δοξάρι, κτλ ...]. τα ρουλεμάν αλλά και τα εσωτερικά γρανάζια θα πρέπει να λαδώνονται και όχι να γρασάρονται. Σε γενικές γραμμές ένας καλός μηχανισμός fixed spool χρειάζεται συντήρηση κάθε ένα με δύο χρόνια, όχι πιο συχνά [ είναι περιττό και καταπονούμε τις βίδες του μηχανισμού] όμως, ο μηχανισμός ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ κάθε εξάμηνο με χρόνο καθαρισμό του roller.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Συντονιστές: Δημήτρηs ΚουζούπηsΠαπακωστας Δημητρης (tselikas)Γιαννης (STAY_ALIVE)Φώτης Σαρρηγεωργίου
Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.217 δευτερόλεπτα

banner psaremagr

© 2004 - 2019 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35

No Internet Connection