banner psaremagr

«Μαθήματα» προς τον επαγγελματικό αθλητισμό από τον οικονομικό κόσμο


Ποδόσφαιρο, μπάσκετ, κρίκετ, ράγκμπι, Φόρμουλα 1: η, αξίας δισεκατομμυρίων, βιομηχανία αθλητισμού, έχει να πάρει μαθήματα από τα τεκταινόμενα στον οικονομικό κόσμο.

Ο επαγγελματικός αθλητισμός αποτελεί μία από τις πλέον επικερδείς βιομηχανίες του πλανήτη, αξίας δισεκατομμυρίων- ακόμη και αν λειτουργεί με ελαφρώς παραλλαγμένους κανόνες.

Συγκεκριμένα, ακόμη και σήμερα, πολλοί οικονομικοί αναλυτές θεωρούν πως οι αρχές λειτουργίας της αθλητικής βιομηχανίας είναι «ερασιτεχνικές», καθώς ακολουθούν τη νοοτροπία του «οπαδού που έγινε πρόεδρος», ενώ σε κάποιες περιπτώσεις ομάδων οι οποίες αγοράζονται από εκατομμυριούχους, δημιουργείται καθεστώς «τροπαίου», χάνοντας έτσι οποιαδήποτε δυνατότητα ανταγωνιστικής λειτουργίας.

Για την αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων, συνάντηση κορυφαίων επιχειρηματιών του χώρου έλαβε χώρα στο Emirates Stadium της Arsenal.

Ο Άρτσι Νόρμαν είναι ο επιχειρηματίας στον οποίο και αποδίδεται η μεταστροφή στην οικονομική πορεία της αλυσίδας σουπερμάρκετ Asda (Μ. Βρετανία), κατά τη χρονική περίοδο 1991-2000.

«Στο ποδόσφαιρο πολύ συχνά βρίσκεσαι μπροστά σε έναν 'μεθυστικό' συνδυασμό ΜΜΕ, οπαδών, γρήγορου χρήματος, και φυσικά μάνατζερ οι οποίοι πιστεύουν ότι πραγματικά μπορούν να κάνουν θαύματα…αυτό που συμβαίνει στο τέλος είναι μία υποβάθμιση του όλου οργανισμού, και κυρίως του συλλόγου, των ιδεών και των αξιών του. Ένας σύλλογος, όπως ακριβώς και μία επιχείρηση, οφείλει να έχει μακροπρόθεσμο όραμα, να θέτει μία λίστα στόχων και να αποδέχεται ότι η ομάδα θα βιώνει σκαμπανεβάσματα καθώς κατευθύνεται προς την ολοκλήρωση των στόχων της», είπε σχετικά.

«Μπορεί ο κόσμος να λέει ότι το ποδόσφαιρο δεν είναι επιχείρηση, αλλά στην πραγματικότητα αυτό συμβαίνει. Η διαφορά είναι ότι πως είναι πιο επιρρεπές στο 'σύνδρομο του πλουσίου', όταν κάποιοι εμφανίζονται σε συλλόγους, οι οποίοι ξαφνικά αρχίζουν να αψηφούν τους νόμους της οικονομικής βαρύτητας» συμπλήρωσε.

Σαν τέτοιο παράδειγμα, ο Νόρμαν χρησιμοποίησε τη Μάντσεστερ Σίτι. Ωστόσο, ανέφερε πως οι ομάδες οι οποίες δεν έχουν πλούσιους ευεργέτες θα έπρεπε να υιοθετήσουν τις επιχειρηματικές πρακτικές που ακολούθησε ο ίδιος κατά τη διάρκεια της «θητείας» του στο Asda για να επιπλεύσουν.

Τις απόψεις του Νόρμαν συμμερίζεται ο Ντέηβιντ Μπούχιερ, πρόεδρος της Merchant Asset και πρώην αντιπρόεδρος της Tottenham Hotspur: κατ' αυτόν, οι μεγάλοι φωτογραφικοί σύλλογοι είναι «σημαντικές αθλητικές εταιρείες».

«Αλλά για να είναι επιτυχής η λειτουργία τους, είναι ανάγκη να υπάρξει καλύτερη επικοινωνία στους ποδοσφαιρικούς συλλόγους, ανάμεσα στους επιχειρηματίες και τους αθλητές και οπαδούς» σχολίασε.

«Είναι απίστευτο το πόσοι είναι οι μάνατζερ οι οποίοι δεν έχουν την παραμικρή ιδέα για το τι συμβαίνει στην 'οικονομική' πλευρά- και πόσοι επιχειρηματίες δεν γνωρίζουν τίποτα για το αθλητικό προφίλ της ομάδας» συμπλήρωσε.

Αναγκαία προϋπόθεση, ωστόσο, είναι να αγαπάει κάποιος το άθλημα.

«Λέω σε πολλούς επιχειρηματίες, 'αν δεν αγαπάτε το ποδόσφαιρο, τότε το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να προσπαθήσετε τουλάχιστον να το καταλάβετε» είπε η Φρου Χάτζλιτ, πρώην διευθύνουσα σύμβουλος του media group GCap, η οποία διευκρίνισε ότι «πρέπει να μάθει κάποιος να ελέγχει όλο αυτό το πάθος και να το επικεντρώνει με το σωστό τρόπο, εκεί που πρέπει- κάτι που αποτελεί το βασικό χαρακτηριστικό των πραγματικά καλών μάνατζερ».

Φόρμουλα 1

Δεν είναι απλά ένα άθλημα με γρήγορα αυτοκίνητα, είναι μία βιομηχανία η οποία αξίζει δισεκατομμύρια: ο λόγος για τη Φόρμουλα 1, η οποία εμφανίζεται να έχει επηρεαστεί από την οικονομική κρίση.

Μία από τις βασικές πηγές εισοδήματος για τη Φόρμουλα 1 είναι οι διαφημίσεις. Ωστόσο, πολλές εταιρείες παρουσιάζονται διστακτικές να αφιερώσουν τα χρηματικά ποσά που είχαν καταθέσει το 2008, λόγω της οικονομικής ύφεσης.

Ο Μάικλ Ρος, της Singapore GP, που διοργάνωσε το Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης, ανέφερε ότι έχουν γίνει τεράστιες εκπτώσεις με σκοπό την προσέλκυση εταιρειών.

Από την πλευρά του, ο Τζέημς Τόμσον, υπεύθυνος μάρκετινγκ για τον κλάδο νοτιοανατολικής Ασίας της Diageo, ανέφερε ότι η εταιρεία του προσπαθεί να κάνει περικοπές όσον αφορά τις επενδύσεις της σε μικρότερες φίρμες του χώρου (σπονσοράρει τη Vodafone McLaren Mercedes, με τους Λιούις Χάμιλτον και Μίκα Χάκινεν).

«Προσπαθούμε να είμαστε πιο αποτελεσματικοί…καταμεσής μίας οικονομικής κρίσης, έχουμε αναγκαστεί να κάνουμε περικοπές, αλλά αυτές έχουν να κάνουν περισσότερο με μικρά, περιφερειακά» συμπλήρωσε.

Το σπονσοράρισμα μίας ομάδας είναι δαπανηρή δραστηριότητα- αλλά ακόμα πιο δαπανηρή είναι η ιδιοκτησία μίας: σύμφωνα με υπολογισμούς, απλά και μόνο η συντήρηση των αυτοκινήτων μίας εδραιωμένης ομάδας κοστίζει 400 εκατομμύρια δολάρια ανά έτος. Για αυτό το λόγο η Honda εγκατέλειψε τη Φόρμουλα 1, ενώ η BMW δε θα αγωνιστεί στην επόμενη.

Ωστόσο, ο Μάρτιν Ουΐτμαρς, το «μεγάλο αφεντικό» της McLaren, δήλωσε ότι, ακόμα και αν το κόστος είναι υψηλό, η ομάδα παραμένει στον αγώνα: «Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι αποτελούμε τμήμα ενός επιχειρηματικού χώρου που βασίζεται στο σπονσοράρισμα και στις διαφημίσεις- και είναι εμφανές ότι η ύφεση έχει αγγίξει και εμάς. Εμείς, από την πλευρά μας, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι, ως μέλη αυτού του χώρου, είμαστε σε θέση να ελέγξουμε τα κόστη και να ετοιμαστούμε για το μέλλον, έτσι ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να διατηρήσουμε ενεργές τουλάχιστον 10-13 ομάδες στη Φόρμουλα 1».


ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


banner psaremagr

© 2004 - 2019 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35

No Internet Connection