banner psaremagr

ΟΣΕ - Γκάφα εκατομμυρίων ευρώ

 

Μετά από πέντε χρόνια έργων ανακατασκευής του δικτύου της γραμμής Καλαμάτας-Τρίπολης-Άργους-Κορίνθου, ξαφνικά (!), κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών δρομολογίων στο τμήμα Τρίπολη- Καλαμάτα, διαπιστώθηκε ότι τα τρένα δεν διέρχονται από δύο σήραγγες εξαιτίας του... μεγέθους τους!

Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού…

Το πάθημα δεν έγινε μάθημα. Το μεγάλο σκάνδαλο με τα βαγόνια του οδοντωτού σιδηρόδρομου, τα οποία δεν τα «άντεχαν» οι ράγες λόγω βάρους και ήταν πλατύτερα απ' ό,τι έπρεπε, για να μπορούν να περάσουν από στοά της διαδρομής, δεν έβαλε μυαλό στους υπευθύνους του ΟΣΕ.

Λίγους μόλις μήνες μετά, η πολύπαθη σιδηροδρομική γραμμή Καλαμάτας-Τρίπολης, της οποίας τα δρομολόγια διακόπηκαν στις αρχές του 2004, δεν μπορεί να δοθεί στην κυκλοφορία, καθώς κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών το Railbus -ο τύπος τρένων που χρησιμοποιείτο-, δεν μπορούσε να περάσει από τη σήραγγα στο Ίσσαρη και από την αερογέφυρα στο ύψος της Μεγαλόπολης.

Το θέμα, βέβαια, είναι ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση ο ΟΣΕ γνώριζε εκ των προτέρων τις αμαξοστοιχίες που θα χρησιμοποιούνταν στη γραμμή. Κι όμως, ο εργολάβος προχώρησε σε υπερύψωση της γραμμής με αποτέλεσμα οι συρμοί να μην χωράνε! Τώρα έχουν ήδη ξεκινήσει εκ νέου εργασίες στα δύο σημεία –στη Μεγαλόπολη έχουν ολοκληρωθεί- προκείμενου να «κατέβει» και πάλι η γραμμή και να παραδοθεί και το τμήμα Τρίπολης- Καλαμάτας.

Μιλώντας για το περιστατικό στη zougla.gr o Γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων ΟΣΕ, Ανδρέας Βασιλόπουλος, ανέφερε ότι πρόκειται για ένα τρανταχτό παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο εκτελούνται τα έργα στον σιδηρόδρομο, ενώ τόνισε ότι το συγκεκριμένο… λάθος μπορούσε να προβλεφθεί.

Της Άρτας το γιοφύρι…

Στο μεταξύ από μήνα σε μήνα μετατίθεται η επαναλειτουργία της γραμμής Κορίνθου – Τρίπολης, παρά το γεγονός ότι τα έργα έως την πρωτεύουσα της Αρκαδίας είναι έτοιμα εδώ και ένα χρόνο.

Έχουν πραγματοποιηθεί, μάλιστα, και τα δοκιμαστικά δρομολόγια, που έδειξαν ότι ο χρόνος θα μειωθεί στο μισό σε σχέση με το προηγούμενο καθεστώς, που ίσχυε από την εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη!

Τα δρομολόγια στη συγκεκριμένη διαδρομή, που έφθαναν τα οκτώ την ημέρα, είχαν διακοπεί τον Ιανουάριο του 2004 με τη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων στον ΟΣΕ, ώστε να ανακαινιστεί η γραμμή και να επαναλειτουργήσει σε 18 μήνες. Πέντε χρόνια μετά, ακόμα παραμένει κλειστή.

Οι σημαντικότερες καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα οφείλονται κυρίως σε… οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισαν οι κατασκευάστριες εταιρείες.

Οι περιπέτειες ξεπεράστηκαν, φέρνοντας όμως καθυστερήσεις στο χρόνο παράδοσης και αύξηση του προϋπολογισμού, που έφθασε στα 31 εκατ. ευρώ -έξι εκατ. περισσότερα στο αρχικώς προβλεπόμενο ποσό.

 

του Θωμά Μόσχου

ΠΗΓΗ: ΖΟΥΓΚΛΑ


banner psaremagr

© 2004 - 2019 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35

No Internet Connection