banner psaremagr

Τα 700 χιλιόμετρα της μεγάλης ταλαιπωρίας

Ρωτώντας πας στην... Αθήνα. Απαιτούνται όμως πάνω από δέκα ώρες ταλαιπωρίας και ατσάλινης υπομονής, σχεδόν διπλάσια χρήματα για καύσιμα και ικανότητες... ντετέκτιβ για να μη χαθείς στο εγκαταλειμμένο οδικό δίκτυο.

To επαρχιακό δίκτυο λόγω των αγροτικών μπλόκων «εκτελεί χρέη» διεθνούς αυτοκινητοδρόμου παρότι δεν υπάρχουν πινακίδες, είναι γεμάτο με λακκούβες, πέτρες, κλαδιά. Κάθε τόσο γίνεσαι κομμάτι κάποιου κομβόι, στο οποίο αναγκαστικά προπορεύεται μια νταλίκα...

«ΘΑ ΜΑΣ ΑΠΟΛΥΣΟΥΝ» Σε απόσταση λίγων χιλιομέτρων έξω από την Κατερίνη, σε ένα από τα μεγάλα βενζινάδικα, οι υπάλληλοι περίμεναν τους πελάτες που «χάθηκαν» τις τελευταίες εβδομάδες λόγω Τεμπών και αγροτικών μπλόκων. «Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, είναι βέβαιο ότι θα μας απολύσουν. Από το πρατήριο περνούν μόνο τα Ι.Χ. και αυτά περιορισμένα. Τα φορτηγά αφήνουν χρήματα», λέει ο 31χρονος υπάλληλος Γιώργος Τζικόλιας

Το ταξίδι των «ΝΕΩΝ» με αυτοκίνητο άρχισε προχθές το μεσημέρι από τη Θεσσαλονίκη με προορισμό την Αθήνα. Σε κανονικές συνθήκες- δηλαδή χωρίς κατολισθήσεις και τα μπλόκα- θα χρειάζονταν γύρω στις τεσσερισήμισι ώρες. Αντί για 500 χλμ. που είναι η απόσταση Θεσσαλονίκη- Αθήνα, χρειάστηκε να διανύσουμε επιπλέον περίπου 200 χλμ. αφού μετά τη Νίκαια Λάρισας, όπου ήταν το πρώτο μεγάλο μπλόκο των τρακτέρ, έπρεπε να παρακάμψουμε άλλα τρία μέσα από βουνά, παραθαλάσσια χωριά και επικίνδυνους δρόμους.

Στη διαδρομή, πολλές φορές αναγκαστήκαμε να κάνουμε επικίνδυνες προσπεράσεις και ελιγμούς. Η υπομονή των οδηγών δοκιμάζεται σε κάθε χιλιόμετρο, ενώ οι διαδρομές μέσα από χωριά προκαλούν κινδύνους για τους κατοίκους που κυκλοφορούν στους στενούς δρόμους και βλέπουν σχεδόν κάθε χρόνο μποτιλιαρίσματα την εποχή των μπλόκων. Οι κάτοικοι των χωριών πάντως είναι σχεδόν οι μόνοι που δίνουν πληροφορίες στους οδηγούς για τη σωστή κατεύθυνση προς την εθνική οδό πριν από την επόμενη παράκαμψη μπλόκου. Τροχονόμοι, όπως διαπιστώσαμε, υπήρχαν σε ελάχιστες διασταυρώσεις και οι πινακίδες που μπήκαν τις τελευταίες ημέρες δεν αρκούν.

«Ευτυχώς, ακόμη δεν έχει χιονίσει. Τι θα γίνει από αύριο- μεθαύριο που ο καιρός χαλάει;» αναρωτιούνται οι οδηγοί των φορτηγών.

Ξεκινήσαμε από τη Θεσσαλονίκη περίπου στις τρεις το μεσημέρι. Είκοσι λεπτά μετά την αναχώρηση, στα διόδια των Μαλγάρων βλέπουμε τα πρώτα παρατεταγμένα τρακτέρ να απειλούν να διακόψουν την κυκλοφορία. Μεγάλα προβλήματα θα αντιμετωπίσουν σε περίπτωση κακοκαιρίας και οι επιβάτες που χρησιμοποιούν λεωφορεία των ΚΤΕΛ για να ταξιδέψουν μέσω της εθνικής οδού, αφού η εναλλακτική ορεινή διαδρομή μέσω Τυρνάβου και Κοζάνης είναι πολύ πιο δύσκολη.

Πατριδογνωσία...
Κοντά στην είσοδο της Κατερίνης διαπιστώσαμε πόσο εύκολο είναι κατά τη διάρκεια του ταξιδιού να κάνεις... πατριδογνωσία. Χαθήκαμε στους στενούς δρόμους και καταλήξαμε σε κατοικημένη περιοχή αφού δεν επαρκούν οι πινακίδες της Τροχαίας και υπάρχει μόνο ένας τροχονόμος στην έξοδο της πόλης. Οι Νομοί Λάρισας και Πιερίας πληρώνουν το μεγαλύτερο τίμημα από τη μετ΄ εμποδίων κυκλοφορία στην εθνική οδό, λένε κάτοικοι και καταστηματάρχες. Στην κοιλάδα των Τεμπών έκλεισαν όλα τα εστιατόρια και τα καταστήματα πώλησης τουριστικών ειδών και οι ιδιοκτήτες δεν γνωρίζουν πότε θα ξανανοίξουν, ενώ οδηγοί φορτηγών, τουριστικών λεωφορείων, εξαγωγείς και έμποροι δεν μπορούν να κάνουν δρομολόγια και να διακινήσουν εμπορεύματα αφού τα βαριά οχήματα δεν μπορούν να κινηθούν στους περισσότερους επαρχιακούς δρόμους των δύο νομών.

Στην πόλη της Κατερίνης διακόσια και πλέον φορτηγά, κυρίως διεθνών μεταφορών παραμένουν ακινητοποιημένα και οι ιδιοκτήτες τους άρχισαν να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα.

Ράλι αντοχής μετά την Κατερίνη
Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ταλαιπωρία αρχίζει μετά την Κατερίνη. Μετά την παράκαμψη των Τεμπών τα αυτοκίνητα κινούνται μέσα από τους στενούς δρόμους του δημοτικού διαμερίσματος Ομολίου Λάρισας, όπου υπάρχουν παγίδες με λακκούβες στο οδόστρωμα.

Πολύ επικίνδυνη ήταν η διαδρομή, μήκους περίπου 70 χλμ., από την Καρίτσα στην Κουτσουπιά και μέχρι την παραθαλάσσια Βελίκα Λάρισας. Ανεβοκατεβήκαμε βουνά, σε κάποια σημεία το οδόστρωμα ήταν πλημμυρισμένο από τους χειμάρρους και κινδυνέψαμε πολλές φορές να καταλήξουμε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας ή στους κώνους που τοποθετήθηκαν από την Τροχαία όπου στενεύει ο δρόμος.

Έξω από τη Βελίκα συναντήσαμε τεράστιο κομβόι αφού ένα συνεργείο ασφαλτόστρωνε πρόχειρα και εσπευσμένα τις λακκούβες. Στη διασταύρωση Αγιάς, από τύχη δεν βρεθήκαμε μέσα στην κωμόπολη αφού δεν υπάρχει πινακίδα για να κατευθύνει τους οδηγούς στον παρακαμπτήριο δρόμο, παράλληλα με την εθνική οδό.

Το επόμενο εμπόδιο μας περίμενε στη διασταύρωση Δήμητρας Λάρισας. Μια αλεπού πετάχτηκε στον δρόμο και ευτυχώς την αποφύγαμε την τελευταία στιγμή. Όπως μάθαμε αργότερα άγρια ζώα κατεβαίνουν από το βουνό κατά τη διάρκεια της νύχτας για να βρουν τροφή. Μέχρι τη Νίκαια, όπου έχει στηθεί το μεγάλο μπλόκο των αγροτών από τη Θεσσαλία, ο δρόμος είναι μια τεράστια ευθεία αλλά πολύ στενός και επικίνδυνος καθώς τα αυτοκίνητα κινούνται με μεγάλες ταχύτητες.

Μετρούσαμε κιόλας πάνω από τέσσερις ώρες μαρτυρικού ταξιδιού και μετά το Στεφανοβίκι ξαναμπήκαμε στην εθνική οδό για περίπου 30 χλμ. Μετά τις Ράχες όμως καταλήξαμε και πάλι σε στενότερο δρόμο με μία λωρίδα κυκλοφορίας.

Πρώτο θέμα η υπουργός, στην τέντα της Αλαμάνας
ΜΕΤΑ τις Ράχες -μία ώρα αργότερα- βρεθήκαμε αντιμέτωποι με το μεγάλο μπλόκο των αγροτών της Αλαμάνας. Εδώ αρχίζει νέα ταλαιπωρία αφού οι τροχονόμοι κατευθύνουν τους οδηγούς μέσω Αράχοβας. Η Αθήνα απέχει περίπου 200 χλμ., αλλά θα χρειαστούν άλλες τέσσερις έως πέντε ώρες για να ολοκληρωθεί η διαδρομή.

Κάτω από μια μεγάλη τέντα στο μπλόκο περίπου πενήντα αγρότες παρακολουθούν το κεντρικό δελτίο ειδήσεων και αντιδρούν έντονα στο ενδεχόμενο να τους συναντήσει στα μπλόκα η υπουργός Κατερίνα Μπατζελή. «Το βασικότερο αίτημά μας είναι η χάραξη στρατηγικής στον αγροτικό τομέα», λέει ο 44χρονος Νίκος Κασούμης από τους Κομποτάδες Φθιώτιδας, ενώ ο συνάδελφός του Γιάννης Γάτσιος λέει ότι οι τιμές των αγροτικών προϊόντων πρέπει να διαμορφώνονται στην αγορά σύμφωνα με το κόστος παραγωγής.

«Η κυρία υπουργός όταν ήταν στην αντιπολίτευση μας διαβεβαίωνε ότι έχει έτοιμες λύσεις για τα προβλήματά μας. Τώρα μας καλεί σε διάλογο- χοροεσπερίδα στο Ζάππειο μαζί με την ΑΔΕΔΥ και τη ΓΣΕΕ. Τι σχέση έχουν αυτοί με τους αγρότες;», αναρωτιέται. Ύστερα από περίπου δέκα ώρες ταξιδιού φθάνουμε στην Οινόη. Επιτέλους, ο δρόμος προς την Αθήνα είναι ανοιχτός!

Τρακτέρ χωρίς αγρότες στα Μάλγαρα
Η θερμοκρασία είναι κοντά στο μηδέν και στα τρακτέρ στα Μάλγαρα δεν υπάρχει ούτε ένας αγρότης. Όπως λέει ένας από τους υπαλλήλους των διοδίων, οι ιδιοκτήτες των τρακτέρ ήρθαν για τις απευθείας συνδέσεις των τηλεοπτικών καναλιών για τα δελτία ειδήσεων των δύο, έφυγαν και θα επιστρέψουν πάλι στις οκτώ το βράδυ.

Όπως διαπιστώσαμε, σε απόσταση διακοσίων μέτρων από τον σταθμό των διοδίων και σε παράδρομο της Εθνικής οι αγρότες τρώνε το μεσημεριανό τους σε μια καντίνα. «Εγγυημένη τιμή στα αγροτικά προϊόντα. Να ξέρουμε από την αρχή της χρονιάς τι θα σπείρουμε και πόσο θα πουλήσουμε», λέει ο Κώστας Ανεστίδης που είναι ο εκπρόσωπος των αγροτών στα Νέα Μάλγαρα. Ο 60χρονος συνάδελφός του Γιώργος Καράμπελας, παραγωγός ρυζιού, βαμβακιού και ροδιών, ζητά άμεση καταβολή επιδοτήσεων και αρχίζει να απαριθμεί αιτήματα: «Επιστροφή ΦΠΑ στο 15%, φθηνό πετρέλαιο, διευκόλυνση των νέων αγροτών για την αγορά εξοπλισμού, αναπλήρωση χαμένου εισοδήματος, εγγύηση αγροτικού εισοδήματος...». Συνάδελφοί του συμπληρώνουν τον μεγάλο κατάλογο.

 

ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ


banner psaremagr

© 2004 - 2019 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35

No Internet Connection