banner psaremagr

Το Lancer Sportback απέναντι σε i30 και Auris

Με την έλευση της έκδοσης των 1,5 λίτρων του Mitsubishi Lancer Sportback που έγινε πριν λίγο καιρό, η «σύγκρουση» με αντιπάλους όπως τα καταξιωμένα Hyundai i30 και Toyota Auris είναι αναπόφευκτη. Και τα τρία μοντέλα πάντως, ικανοποιούν με τους χώρους και την οδική τους συμπεριφορά.

Hyundai i30 1.4
Το πιο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της κορεάτικης φίρμας προσφέρει ό,τι ζητάει ο απαιτητικός αγοραστής από ένα σύγχρονο οικογενειακό μοντέλο. Μεταξύ αυτών είναι η προσεγμένη ποιότητα, τα αυξημένα επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, οι άνετοι χώροι, ο πλούσιος εξοπλισμός και οι πολύ καλές επιδόσεις.

PHOTO

Στον ανοιχτό δρόμο, το i30 παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα και χαμηλό θόρυβο κύλισης, ενώ το τιμόνι έχει το απαιτούμενο βάρος

Εσωτερικά, στον τομέα του σχεδιασμού, παρατηρείται μία οπτική σύνδεση μεταξύ των απαλών καμπύλων επιφανειών, ενώ εκεί που επικεντρώνεται περισσότερο το αισθητικό ενδιαφέρον είναι στην κεντρική κονσόλα, όπου ενσωματώνονται το εργοστασιακό ηχοσύστημα (και όχι κάποιο after market) και ο αυτόματος κλιματισμός (στάνταρ air condition). Την κομψότητα του εσωτερικού ενισχύουν με τη σειρά τους ο πίνακας οργάνων και το τριάκτινο τιμόνι, ενώ οι επενδύσεις σε ανοιχτό ανθρακί χρώμα αναβαθμίζουν το σκουρόχρωμο -και λίγο μονότονο- διάκοσμο.

Σε επίπεδο ποιότητας, το μαλακό πλαστικό στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών δημιουργεί μία θετική εικόνα, γεγονός που ισχύει και για τη συναρμολόγηση και το φινίρισμα των επιμέρους επιφανειών. Την προσοχή στη λεπτομέρεια επιβεβαιώνουν με τη σειρά τους οι διακόπτες και ορισμένες θήκες με τη "soft touch" αίσθηση στο πάτημα.

PHOTO

Το ταμπλό του i30 διακρίνεται για το μοντέρνο του σχεδιασμό και την προσεγμένη ποιότητα των υλικών και της συναρμολόγησης

Παράλληλα, η περιμετρική ορατότητα είναι καλή, χάρη στην ψηλή θέση οδήγησης, στους μεγάλους εξωτερικούς καθρέφτες και στα πλευρικά παράθυρα. Στον αυτοκινητόδρομο, το νέο μικρομεσαίο Hyundai παραμένει σταθερό και αποπνέει ασφάλεια, ακόμα και σε ταχύτητες πολύ υψηλότερες από αυτές που ορίζει ο ΚΟΚ, ενώ το τιμόνι παραμένει βαρύ και ενισχύει τη σιγουριά που νιώθει ο οδηγός.

Αντίστοιχη είναι και η αίσθηση που λαμβάνει κανείς σε μια διαδρομή με στροφές, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές. Σε πιεσμένους ρυθμούς, το i30 παραμένει ουδέτερο στις αντιδράσεις του, αφού τα όποια υπο/υπερστροφικά φαινόμενα, τα οποία θα εκδηλωθούν μόνο με το ESP στη θέση "off", εξελίσσονται με ομαλό τρόπο, προειδοποιώντας τον οδηγό και δίνοντάς του το περιθώριο για να κάνει τις όποιες διορθώσεις.

PHOTO

Ο χώρος φόρτωσης ωφέλιμου όγκου 340 λτ. έχει μεγάλο άνοιγμα, αλλά σχετικά ψηλό δάπεδο

Το μηχανικό σύνολο των 1,4 λτ. διαθέτει μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής (CVVT). Στη πράξη ο εν λόγω κινητήρας παρουσιάζει θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, με αποτέλεσμα να μη χρειάζεται ο οδηγός να καταφεύγει συχνά στον επιλογέα των ταχυτήτων. H τιμή του μοντέλου ξεκινά από τις 14.350 € για την έκδοση Special. Με τις προωθητικές ενέργειες της ελληνικής αντιπροσωπείας που ισχύουν μέχρι το τέλος του 2009 διαμορφώνεται σε 12.290

Mitsubishi Lancer Sportback 1.5
Το Mitsubishi Lancer Sportback λανσαρίστηκε στη χώρα μας στα τέλη του 2008 με τον κινητήρα των 1,8 λίτρων. Η πεντάθυρη έκδοση του Lancer, που εκ των πραγμάτων αποτελεί και την πιο ενδιαφέρουσα πρόταση για τα ελληνικά δεδομένα, έρχεται τώρα με τον 1,5 λίτρων κινητήρα απόδοσης 109 ονομαστικών ίππων.

PHOTO

Στο δρόμο το Lancer Sportback παρουσιάζεται σταθερό σε υψηλές ταχύτητες

Εμφανισιακά, το Lancer Sportback 1,5 δε διαφέρει από το αντίστοιχο των 1,8 λίτρων. Το εσωτερικό του δε διαφέρει σε σχέση με την υπόλοιπη σειρά του Lancer, παρουσιάζοντας όμορφο διάκοσμο, με σπορτίφ προεκτάσεις και καλή ποιότητα κατασκευής, παρά τη χρήση σκληρών σε υφή πλαστικών.Οι χώροι είναι καλοί για 4 ή για 5 επιβάτες, με το χώρο για τα κεφάλια των πίσω να απαιτεί κάποιες παραχωρήσεις από άτομα άνω του μέσου ύψους. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 344 λίτρων και εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

PHOTO

O διάκοσμος είναι όμορφος διάκοσμο, με σπορτίφ προεκτάσεις και καλή ποιότητα κατασκευής

Στο δρόμο το Lancer Sportback παρουσιάζεται σταθερό σε υψηλές ταχύτητες, με τη σφιχτή ανάρτηση να συνδράμει στην καλή συμπεριφορά του και σε δρόμο με στροφές, περιορίζοντας ελαφρώς τα επίπεδα άνεσης των επιβατών. Στο όριο παρουσιάζει ουδέτερα χαρακτηριστικά κίνησης, ακόμα και με το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας M-ASTC απενεργοποιημένο. Το σύστημα διεύθυνσης έχει τεχνητή αίσθηση σε βάρος, ωστόσο είναι άμεσο, ενώ τα φρένα έχουν μέτρια απόδοση αλλά καλή αίσθηση.

PHOTO

Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 344 λίτρων και εκμεταλλεύσιμο σχήμα

Ο βασικός κινητήρας των 1,5 λίτρων, που είναι ήδη γνωστός από το σεντάν Lancer, αποδίδει 117 δυναμομετρημένους ίππους και κινεί σβέλτα το αμάξωμα των 1.294 κιλών, ανταποκρινόμενος στις οικογενειακές αναζητήσεις. Είναι ελαστικός από χαμηλά και έχει θετικό τράβηγμα, ωστόσο ψηλά παράγει αρκετό θόρυβο, ενώ συνδυάζεται με 5τάχυτο αραιής κλιμάκωσης κιβώτιο. Σε σχέση με τον 1,8 λτ. υπολείπεται στις επιδόσεις όπως είναι φυσικό, όμως έχει και κατά 1,5 λίτρα χαμηλότερη κατανάλωση για κάθε 100 χλμ. απόστασης. H τιμή του μοντέλου ξεκινά από τις 14.990 € (μετά και την έκπτωση 2.000 € της ελληνικής αντιπροσωπείας) για την έκδοση Inform.

Toyota Auris 1.33 Optimal Drive
Με τη χρήση του κινητήρα των 1,33 λίτρων και της τεχνολογίας Optimal Drive, το Auris αποκτά ένα μικρότερο -από άποψης κυβισμού- κινητήρα, με μεγαλύτερη απόδοση αλλά μικρότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Η φιλοσοφία Optimal Drive στο Auris επιτυγχάνεται με το συνδυασμό του 1,33 λίτρων κινητήρα και του 6τάχυτου κιβωτίου.

PHOTO

Σταθερό και άνετο είναι το Auris, ενώ υπό πίεση οι κλίσεις του αμαξώματος και μόνο αλλοιώνουν την αίσθηση

Στο εσωτερικό εκτός από το διακόπτη που ενσωματώθηκε και που ελέγχει τη λειτουργία του συστήματος Start & Stop, δεν παρατηρείται κάποια άλλη διαφορά. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται σε σχετικά καλά επίπεδα παρά τα σκληρά υλικά, ενώ και η συναρμολόγηση ικανοποιεί, όπως και το φινίρισμα. H σχεδίαση είναι ευχάριστη, με την "αιωρούμενη" κεντρική κονσόλα να τραβάει το ενδιαφέρον, η οποία και ευθύνεται για την πολύ καλή θέση του επιλογέα ταχυτήτων.

PHOTO

Χωρίς αλλαγές τόσο ποιοτικά όσο και εμφανισιακά, το Auris 1.33 ικανοποιεί και στους δύο τομείς

Συνολικά, σε πολύ καλά επίπεδα κυμαίνεται και η εργονομία του Auris στο εσωτερικό. Όσον αφορά στους χώρους, και εκείνοι παραμένουν αμετάβλητοι στην έκδοση αυτή, με το χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών να είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία και το χώρο για τα κεφάλια να κρίνεται οριακά επαρκής. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 354 λίτρων και διαθέτει εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Ο στόχος για μείωση της κατανάλωσης και των εκπεμπόμενων ρύπων επιτεύχθηκε και μέσω του συστήματος Start & Stop, με το οποίο ο κινητήρας(101 ονομαστικών ίππων) σβήνει όταν το αυτοκίνητο σταματά και επανατίθεται σε λειτουργία, όταν ο οδηγός πατήσει συμπλέκτη. Το σύστημα Start & Stop μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον οδηγό από το σχετικό διακόπτη στο ταμπλό, ενώ αξίζει να σημειωθεί, ότι όταν το σύστημα θέτει εκτός λειτουργίας τον κινητήρα, το τιμόνι δε χάνει την υποβοήθησή του, ενώ και τα φρένα εξακολουθούν να λειτουργούν.

PHOTO

Αρκετά καλός για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι ο 354 λίτρων διαθέσιμος χώρος για τις αποσκευές

Το Auris οδηγικά είναι ένα ιδιαίτερα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, προσανατολισμένο για ήρεμες και άνετες μετακινήσεις. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης και καλή ποιότητα κύλισης, ενώ το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, ο μαλακός συμπλέκτης και ο θετικός επιλογέας καθιστούν εύκολη τη συμβίωση στην καθημερινότητα. H τιμή του μοντέλου ξεκινά από τις 13.920 € (μετά και την έκπτωση των 800 €) για την έκδοση Casual.

 

Εξοπλισμός - Τιμές Hyundai
i30 1.4
Mitsubishi
Lancer Sportback 1.5
Toyota
Auris 1.33 Optimal Drive
Αερόσακος οδηγού/συνοδηγού
Πλευρικοί αερόσακοι
Αερόσακοι οροφής -
ABS
Antispin/ESP -
Υποβοηθούμενο τιμόνι
Ηλεκτρικά παράθυρα (Ε/Π) /-
Κεντρικό κλείδωμα
Ηλεκτρικοί καθρέφτες
Air condition -
Ηλεκτρονικός κλιματισμός - -
Ηχοσύστημα
Ζάντες
Προβολείς ομίχλης - - -
Tιμή (ευρώ) 14.350 16.990 14.720
Έκδοση Special Inform Casual
** : Στάνταρτ, : Προαιρετικά, - : Δεν διατίθεται

Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Επιδόσεις - Διαστάσεις Hyundai
i30 1.4
Mitsubishi
Lancer Sportback 1.5
Toyota
Auris 1.33 Optimal Drive
Κυβισμός (κ. εκ.) 1396 1.449 1329
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 109/6200 117/5.930 101/6000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 137/5000 156/4.660 132/3800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,7 11,2 13,1
60-100 χλμ/ώρα (δλ.) - 12,8 -
80-120 χλμ/ώρα (δλ.) - 20,7 -
Τελ. Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 187 191 175
Φρένα 100-0 χλμ./ώρα (μ.) - 44,7 -
Mέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) 6,1 6,4 5,8
Διαστάσεις ΜxΠxY (χλστ.) 4245/1775/1480 4585/1760/1515 4220/1760/1515
Μεταξόνιο (χλστ.) - - -
Βάρος (κιλά) 1193 - -
Χώρος αποσκευών (λίτρα VDA) 340 344 354

 

ΠΗΓΗ: AUTOΤΡΙΤΗ


 


banner psaremagr

© 2004 - 2019 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35

No Internet Connection