banner psaremagr

«Αγνοούνται» πάνω από 10.000 εκπαιδευτικοί!


Χάος επικρατεί με τις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών σε γραφεία υπηρεσιών, οργανισμών, βουλευτών ακόμη και μητροπολιτών. Εσωτερική έρευνα που έγινε στο υπουργείο Παιδείας έδειξε πως περισσότεροι από 10.000 εκπαιδευτικοί βρίσκονται αποσπασμένοι σε διάφορες υπηρεσίες του Δημοσίου την ίδια ώρα που υπάρχουν πολλά κενά στα σχολεία της χώρας και χάνονται πολύτιμες διδακτικές ώρες.

Αποσπάσεις
Μόνο στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας έχουν αποσπασθεί τα τελευταία χρόνια 1.013 εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων, εκ των οποίων 167 Αγγλικής Φιλολογίας, 151 Γαλλικής Φιλολογίας, 109 Φιλόλογοι, 90 Πληροφορικής ΑΕΙ, 52 Νηπιαγωγοί, 14? άγνωστης ειδικότητας. 300 από αυτούς αποσπάστηκαν με διαδικασίες «εξπρές» και συγκεκριμένα με μία απόφαση που έλαβε ο Αρης Σπηλιωτόπουλος τον περασμένο Ιούνιο, η οποία έχει ισχύ για 3 χρόνια.

Πηγές του υπουργείου ανέφεραν ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες δεν μπορούσαν να συντάξουν πλήρη κι αναλυτικό πίνακα με τα ονόματα όλων των αποσπασμένων εκπαιδευτικών, τη θέση στην οποία υπηρετούν και το συνολικό χρόνο που βρίσκονται αποσπασμένοι, καθώς μεγάλος αριθμός τους δεν έχει εμφανιστεί ποτέ στο υπουργείο!

Κι όλα αυτά, όταν οι κενές θέσεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό είναι χιλιάδες με το πρόβλημα να είναι ιδιαίτερα οξύ σε περιοχές όπως είναι η ανατολική Αττική, το Ηράκλειο Κρήτης, τα Δωδεκάνησα κ.ά.

Οπως αναφέρει η ΟΛΜΕ, σε χθεσινή επιστολή προς το υπουργείο Παιδείας, μόνο στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υπάρχουν περισσότερες από 1.000 κενές θέσεις καθηγητών, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις γίνεται παράνομο «σπάσιμο» των κενών ακόμα και στο ίδιο σχολείο, με αποτέλεσμα να διογκώνεται ο θεσμός του ωρομίσθιου αλλά και να υπάρχουν αρνητικές επιπτώσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Προσλήψεις

Σε μια προσπάθεια να καλύψει τα κενά στα σχολεία, το υπουργείο έχει προχωρήσει σε προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων, ενώ ξεκινά διάλογος για την ορθολογικότερη κατανομή των εκπαιδευτικών.

Η τελευταία έκθεση του ΟΟΣΑ για την εκπαίδευση το δείχνει ότι το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη προσωπικού αλλά η κατανομή του. Η Ελλάδα είναι «πρωταθλήτρια» στην αναλογία εκπαιδευτικών - μαθητών, αφού ανά 1.000 μαθητές στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αντιστοιχούν 117, 4 εκπαιδευτικοί για την Ελλάδα όταν ο αντίστοιχος μέσος όρος στις χώρες του ΟΟΣΑ είναι 76,4.

Tα «κλειδιά» της ελληνικής εκπαίδευσης*

Πρωτιά στην αναλογία εκπαιδευτικών-μαθητών για την Eλλάδα. Aνά 1.000 μαθητές αντιστοιχούν 117, 4 εκπαιδευτικοί όταν ο μέσος όρος στις χώρες του OOΣA είναι 76,4.

Aπό τα υψηλότερα στην Eλλάδα τα ποσοστά κόστους των εκπαιδευτικών ωρών ανά μαθητή. Eίναι 11,8% στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 15,6% στο Γυμνάσιο, 15,2% στο Λύκειο.

66% των μαθητών αποφοιτούν από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κατατάσσοντας την Eλλάδα στην 11η θέση μεταξύ 27 χωρών. Oμως, το ποσοστό εισαγωγής σε AEI-TEI «πέφτει» στο 43%.

Στην τελευταία θέση, σε σύνολο 24 χωρών, είναι η Eλλάδα σε ό, τι αφορά τα ποσοστά αποφοίτησης από την ανώτατη εκπαίδευση. Συνολικά φθάνει το 17,7% (11,9% άνδρες και 23,9% γυναίκες).

Tελευταίοι οι Eλληνες μαθητές στους διαγωνισμούς PISA. Στον τομέα των θετικών επιστημών, η Eλλάδα βρίσκεται στην 27η θέση επί συνόλου 30. Πρώτες Φινλανδία και N. Zηλανδία.

5,8% των αποφοίτων ανώτατης εκπαίδευσης είναι άνεργοι, γεγονός που κατατάσσει την Eλλάδα στην 3η υψηλότερη θέση μεταξύ 30 χωρών. 7,1% είναι το ποσοστό των ανέργων που δεν έχουν τελειώσει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

* Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του OOΣA για την εκπαίδευση.


ΠΗΓΗ: ΗΜΕΡΗΣΙΑ


banner psaremagr

© 2004 - 2019 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35

No Internet Connection