banner psaremagr

Αναβάλλονται για το 2010 τα πράσινα τέλη


O υπολογισμός των Τελών με βάση τις εκπομπές ρύπων είναι εξαιρετικά δύσκολος έως αδύνατος.

Σε σταυρόλεξο για δυνατούς παίκτες αναμένεται να εξελιχθεί για την κυβέρνηση η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων αντί του κινητήρα ή της ηλικίας που ισχύει σήμερα καθώς ο υπολογισμός τους δεν μπορεί να γίνει μέχρι τα μέσα Νοεμβρίου που θα πρέπει να αποσταλούν τα Τέλη του 2010!

Σύμφωνα πάντως με στελέχη της αγοράς ο υπολογισμός των Τελών με βάση τις εκπομπές ρύπων είναι εξαιρετικά δύσκολος έως αδύνατος καθώς οι εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων που υπάρχουν και είναι μηχανογραφημένες στις Διευθύνσεις Μεταφορών αφορούν οχήματα που έχουν εισαχθεί στη χώρα μας μετά από την 1η Ιανουαρίου 2008 ενώ για τα οχήματα που έχουν εισαχθεί από την 1/1/2002 έως και 31/12/2007 υπάρχουν οι εκπομπές ρύπων αλλά δεν έχουν μηχανογραφηθεί. Τέλος στα οχήματα που έχουν εισαχθεί πριν από τις 31/12/2001 δεν υπάρχουν πουθενά οι εκπομπές ρύπων των εν λόγω οχημάτων!

Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη του ΚΤΕΟ Κόμβος Αμφιθέας κ. Χάρη Κοτζαμάνη τα όρια εκπομπών ρύπων που ισχύουν σήμερα στα αυτοκίνητα είναι παράλογα καθώς ένα Hummer του 2006 και ένα Smart της ίδιας χρονιάς πρέπει να εκπέμπουν και τα δύο κάτω από το όριο που έχει θέσει το υπουργείο ανεξάρτητα πιο από τα δύο ρυπαίνει περισσότερο. Τα όρια εκπομπών καυσαερίων που έχει θεσπίσει το υπουργείο χωρίζονται σε 4 κατηγορίες και είναι ανεξάρτητα του κυβισμού του κινητήρα τους και περιλαμβάνουν:

Στην πρώτη κατηγορία οχήματα με 1η άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/7/2002, στην δεύτερη τα ΙΧ πριν από την 1/7/2002, στην τρίτη κατηγορία τα οχήματα με 1η άδεια μετά από την 1/10/1986 και στην τελευταία κατηγορία τα οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά πριν την 1/10/1986.

Παράλληλα όπως αναφέρει στην «Η» ο κ. Κοτζαμάνης: «Στις χώρες της ΕΕ που τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι ανάλογα των ρύπων του κάθε οχήματος, οι ιδιοκτήτες τους προσκομίζουν την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων και πληρώνουν το ανάλογο τίμημα. Στη Κάρτα Καυσαερίων της υπόλοιπης Ευρώπης μετρούν τους Υδρογονάνθρακες, το CO2 και το Οξείδιο του Αζώτου (ο πιο επικίνδυνος ρύπος και αφορά στον καταλύτη). Στη χώρα μας μετράμε μόνο τα δύο πρώτα και δεν λαμβάνουμε υπόψιν μας την πιο ουσιαστική μέτρηση που οφείλεται για την καταστροφή του όζοντος».

Σύμφωνα μάλιστα με τους υπολογισμούς των μόλις δύο νόμιμων εταιρειών που λειτουργούν στην ελληνική αγορά ανακύκλωσης καταλυτών Environfree Hellas και Μονόλιθος ΕΠΕ περισσότερα από 500.000 αυτοκίνητα στην Αττική και περισσότερα από 200.000 στην υπόλοιπη Ελλάδα κυκλοφορούν σήμερα με κατεστραμμένο καταλύτη.


ΠΗΓΗ: ΗΜΕΡΗΣΙΑ


banner psaremagr

© 2004 - 2019 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35

No Internet Connection