banner psaremagr

Φρενάρουν τα εμπορικά κέντρα


Αλλάζει το σκηνικό στην αγορά των εμπορικών κέντρων. Ο ρυθμός κατασκευής νέων εμπορικών κέντρων επιβραδύνεται σοβαρά, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Παράλληλα η βουτιά στην κατανάλωση, η οποία αναμένεται ότι θα επιδεινωθεί τους επόμενους μήνες, ωθεί τους εν λειτουργία σύγχρονους ναούς του shopping σε αγώνα δρόμου προκειμένου να συγκρατήσουν επισκέπτες και πελάτες. Έτσι, οι προβλέψεις που έκαναν λόγο για νέους εμπορικούς χώρους έκτασης αρκετών εκατοντάδων χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων έως τα τέλη του 2011 στη χώρα μας με στόχο τον υπερδιπλασιασμό των μεγεθών, δίνουν τη θέση τους στην πιο μετριοπαθή εκτίμηση ότι μέχρι τα τέλη του 2010 οι χώροι των εμπορικών κέντρων θα έχουν αυξηθεί κατά 160 χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα. Στελέχη του χώρου δηλώνουν πλέον ότι πρέπει να θεωρούνται δεδομένες οι καθυστερήσεις και οι αναβολές στην ανάπτυξη των εμπορικών κέντρων που είχε προγραμματιστεί. «Είναι αδύνατον να μην έχουν επηρεαστεί όλες οι αγορές από την κρίση» παρατηρεί ο κ. Γιάννης Σταματέλος, στέλεχος της εταιρείας παροχής υπηρεσιών σε επαγγελματικά ακίνητα Cushman & Wakefield.

Τα εμπορικά κέντρα που λειτουργούν ήδη, κάνουν αγώνα δρόμου προκειμένου να διατηρήσουν τον τζίρο τους σε επιθυμητά επίπεδα. Οι ειδικές εκδηλώσεις με παροχή κινήτρων και προσφορών στους καταναλωτές κλιμακώνονται συνεχώς προκειμένου να συγκρατηθούν επισκέπτες και πωλήσεις. «Η κρίση έχει επηρεάσει όλους τους εμπόρους» παρατηρεί ο κ. Ανδρέας Καψάλης, γενικός διευθυντής της Ρasal Development, ιδιοκτήτριας του Αthens Ηeart. Στο εμπορικό κέντρο της οδού Πειραιώς, το οποίο εγκαινιάστηκε σχεδόν ταυτόχρονα με το Golden Ηall, τον τελευταίο καιρό πυκνώνουν- σύμφωνα με πληροφορίες- οι διαμαρτυρίες από την πλευρά των καταστηματαρχών. Μάλιστα, ο ιδιοκτήτης του καταστήματος παιδικών Lapin προέβη σε καταγγελία της σύμβασης με το εμπορικό κέντρο και το μαγαζί έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα.

Διαμαρτύρονται οι έμποροι
Όπως παρατηρούν λιανέμποροι που έχουν μαγαζί στο εμπορικό κέντρο, οι διαμαρτυρίες είναι έντονες ιδίως από τους εμπόρους με καταστήματα στον 1ο όροφο, τα οποία έχουν επηρεαστεί έντονα από την κάμψη της κατανάλωσης, παρά την άνοδο του τζίρου και της επισκεψιμότητας κατά 35% και 40% κατά την περίοδο των εκπτώσεων. Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Καψάλη, στις αρχές του μήνα εμφανίστηκε αύξηση του αριθμού των επισκεπτών και το περασμένο Σαββατοκύριακο το κέντρο επισκέφθηκαν 9.000 άνθρωποι. Επίσης θεωρεί ότι το επόμενο πεντάμηνο θα ενταθούν οι προσπάθειες προκειμένου να δρομολογηθεί η επέκταση του κέντρου σε όμορο οικόπεδο. Αυτή τη φορά, όμως, θα προηγηθεί η σύναψη συμφωνιών με τους ενοίκους και θα ακολουθήσει η κατασκευή. Σύμφωνα με πληροφορίες, διαπραγματεύσεις γίνονται με την ισπανική Ιnditex, ιδιοκτήτριας της Ζara, ενώ στα σχέδια της Ρasal προβλέπεται η τοποθέτηση μικρού αριθμού (μέχρι τρεις) μεγάλων λιανεμπόρων, ενός σούπερ μάρκετ και αιθουσών ψυχαγωγίας (σινεμά, παγοδρόμιο, bowling).

Βουτιά σε επισκέπτες
Η κάμψη του τζίρου έγινε αισθητή και στο νεώτερο εμπορικό κέντρο West Ρlaza, το οποίο άρχισε να λειτουργεί τον περασμένο Μάιο. Λίγες εβδομάδες αργότερα σημειώθηκε βουτιά σε επισκέπτες και πωλήσεις. Και σε αυτή την περίπτωση οι εκπτώσεις απέφεραν άνοδο της κινητικότητας, οι έμποροι όμως περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθεί η κίνηση τους επόμενους- δύσκολους- μήνες. Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες για τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου, ο αριθμός των επισκεπτών έφτασε γύρω στους 4.000 το περασμένο Σαββατοκύριακο, ενώ η έναρξη λειτουργίας του πολυκαταστήματος Shopping Ηouse εντός του κέντρου θεωρείται ότι θα προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες.
Ωστόσο σύμφωνα με στελέχη της ιδιοκτήτριας LC Development, η επέκταση του εμπορικού κέντρου που είχε προγραμματιστεί έως τις αρχές του 2010 για να αποκτήσει χώρους ψυχαγωγίας- σινεμά, παγοδρόμιο, κολυμβητήριο- φαίνεται ότι θα καθυστερήσει.

Μειωμένος τζίρος και για το Μall
Και το Μall που θεωρείται το πιο επιτυχημένο ελληνικό εμπορικό κέντρο βλέπει κάμψη στον τζίρο, η οποία διαμορφώθηκε σε 5,4% το α΄ εξάμηνο, παρά την κατά 21% αύξηση επισκεψιμότητας. Πάντως, η διοίκηση του κέντρου χαρακτηρίζει ικανοποιητικές τις επιδόσεις του και θα επιμείνει στη συνταγή των στοχευμένων εκδηλώσεων και κινήτρων προς τους πελάτες προκειμένου να ενισχύσει τον τζίρο.
Ανάλογη είναι η τακτική που θα ακολουθήσει το εμπορικό κέντρο της Lamda Development, το Golden Ηall, το οποίο φαίνεται ότι ωφελήθηκε από το μπαράζ εκδηλώσεων, προσφορών και κινήτρων μετά την πενιχρή πορεία που σημείωσε κατά το τρίμηνο Απρίλιος- Ιούνιος. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ ο συνολικός τζίρος του α΄ εξαμήνου ήταν 58 εκατ. ευρώ, τον Ιούλιο διαμορφώθηκε σε 16 εκατ. ευρώ.

Παιδότοπος
Στόχος της διοίκησής του είναι πλέον η προώθηση ενεργειών, οι οποίες συμβάλλουν στην ενίσχυση της παρουσίας ολόκληρης της οικογένειας. Εξ ου και η λειτουργία παιδότοπου στο πρότυπο της ΙΚΕΑ, όπου οι μητέρες μπορούν να αφήνουν τα παιδιά και να κάνουν τις αγορές τους, η δημιουργία παιδικής χαράς στο προαύλιο του εμπορικού κέντρου, όπως και έκθεση αυτοκινήτου αντίκας η οποία μόλις άρχισε και συνδυάζεται με προσφορές από τα καταστήματα ειδών σπιτιού (Παρουσίαση, Νotos Ηome) που λειτουργούν στο Golden Ηall. Παράλληλα, προγραμματίζεται να γίνουν συναυλίες και επίδειξη μόδας. Το μπαράζ εκδηλώσεων και προωθητικών ενεργειών έχει ενισχύσει, ως φαίνεται, την επισκεψιμότητα στο κέντρο, όπου το περασμένο Σαββατοκύριακο οι επισκέπτες έφθασαν τους 15.000.


ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ


banner psaremagr

© 2004 - 2019 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35

No Internet Connection