banner psaremagr

Η πρώτη αυτόματη μοτοσυκλέτα


Η πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής με αυτόματο κιβώτιο είναι γεγονός και η σημασία του εγχειρήματος της Αprilia βρίσκεται όχι τόσο στην πρωτοποριακή ιδέα όσο στο ότι σηματοδοτεί μια νέα εποχή, δείχνοντας και το μέλλον των μοτοσυκλετών.

Πώς σας φαίνεται μια μοτοσυκλέτα χωρίς μανέτα συμπλέκτη στο αριστερό άκρο του τιμονιού; Φυσιολογικό, θα μπορούσε να είναι η απάντηση, αφού όλα τα σκούτερ που κυκλοφορούν δεν διαθέτουν! Το ενδιαφέρον του πράγματος όμως δεν επικεντρώνεται εκεί, μιας και η Μana είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα που διαθέτει και αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVΤ, κάτι που μέχρι σήμερα ήταν το κύριο χαρακτηριστικό όλων των σκούτερ. Αυτός είναι και ο λόγος για το τεράστιο ενδιαφέρον του κοινού στην παρθενική της εμφάνιση στην περσινή έκθεση του Μιλάνου. Πολλοί μέχρι τώρα έχουν παρουσιάσει διάφορα πρωτότυπα τέτοιου είδους, σφυγμομετρώντας την αποδοχή του κόσμου στη νέα τεχνολογία, η Αprilia όμως είναι ο πρωτοπόρος που τολμά να βγάλει αυτόματη μοτοσυκλέτα στην παραγωγή, γυρίζοντας μια σημαντική σελίδα στη τεχνολογία των μοτοσυκλετών του αύριο. Μην ξεχνάτε ότι και τα σειριακά κιβώτια στα αυτοκίνητα κάπως έτσι ξεκίνησαν...

Η πρωτοπορία στη μοτοσυκλέτα της Αprilia αρχίζει φυσικά από το περίεργο όνομα και προχωράει στις τεχνολογικές καινοτομίες, αφού δεν έχει γρανάζια στο κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά έναν φυγοκεντρικό συμπλέκτη που μεταφέρει την κίνηση της πρωτεύουσας μετάδοσης με ιμάντα. Εφόσον επιλεγεί- από τον αναβάτη- εντελώς αυτόματη λειτουργία, ο ιμάντας εναλλάσσει τη θέση του σύμφωνα με τις στροφές και τη ροπή του κινητήρα, ενώ στη χειροκίνητη - μέσω μπουτόν στο τιμόνι ή από επιλογέα ταχυτήτων στο πόδι- λειτουργία, ένα σερβομοτέρ φροντίζει για τη μετακίνηση του ιμάντα σε 7 προκαθορισμένες θέσεις, αλλάζοντας τον υποπολλαπλασιασμό και δημιουργώντας την αίσθηση ενός συνηθισμένου κιβωτίου ταχυτήτων ακριβώς όπως και στο Suzuki Βurgman 650. Παράλληλα, υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης από τον οδηγό (σε 3 θέσεις), ανάλογα με τις συνθήκες: sport για σπορτίφ οδήγηση, touring για ευχρηστία και χαμηλή κατανάλωση και rain για εντελώς γραμμική λειτουργία σε κακές συνθήκες πρόσφυσης.

Αξιοσημείωτο είναι πως όλες οι ρυθμίσεις γίνονται εν κινήσει! Ο κινητήρας των 840 κ.εκ. είναι δικύλινδρος V-2 με απόδοση 75 ίππων, ενώ το πλαίσιο αποτελείται από ένα ατσάλινο χωροδικτύωμα με το μονό πίσω αμορτισέρ τοποθετημένο έκκεντρα και χωρίς μοχλικό σύστημα. Για την αύξηση της ευχρηστίας αλλά και την καλύτερη κατανομή βάρους, το ρεζερβουάρ καυσίμου δεν είναι εκεί που ίσως νομίζετε αλλά κάτω από τη σέλα (όπως στη μικρή σειρά GS της ΒΜW), δημιουργώντας στη θέση του έναν μεγάλο αποθηκευτικό χώρο για κράνος full face, αδιάβροχα και κλειδαριά!

Στην πράξη, μέχρι να συνηθίσεις την απουσία της αριστερής μανέτας και τα κουμπάκια «συν» και «πλην», που βρίσκονται στο αριστερό σου χέρι σε αντίχειρα και δείκτη αντίστοιχα, καλύτερα να επιλέξεις αρχικά την τελείως αυτόματη μετάδοση. Ούτως ή άλλως, όποτε και να χρειαστεί να καταφύγεις στα εν λόγω μπουτόν, η μετάδοση μετατρέπεται άμεσα σε σειριακή και οι αλλαγές γίνονται εξίσου άμεσα, σαν να οδηγείς πανάκριβο γερμανικό αυτοκίνητο με κιβώτιo τύπου DSG. Οι αλλαγές γίνονται ακόμα και χωρίς να κλείσεις το γκάζι!

Όσο για τα υπόλοιπα, η ροπή του V-2 είναι εκείνη που σε κερδίζει στην οδήγηση σε πόλη και επαρχιακούς δρόμους. Οι 75 ίπποι μόνο λίγοι δεν φαίνονται και υποστηρίζονται άριστα από την εξαιρετική ακαμψία του πλαισίου, τα καταπληκτικά σε απόδοση δισκόφρενα μπροστά, και τις σπορτίβ ρυθμισμένες αναρτήσεις.

Το Μana κοστίζει 9.400 ευρώ, προσπαθώντας να γεφυρώσει δύο κόσμους διαφορετικής φιλοσοφίας, και θα πρέπει να ομολογήσουμε ότι το πετυχαίνει απόλυτα. Οι εποχές αλλάζουν και το κοινό θα δείξει κατά πόσον μπορεί να το αποδεχτεί.



 

 

 

 

 

 

 

 

Tεχνικά χαρακτηριστικά:

Κινητήρας: V-2 90 μοιρών, 1 ΕΚΚ, 4 βαλβ/κύλινδρο Κυβισμός: 839 Ισχύς: 76 ίπποι/ 8.000 στρ.

Τροφοδοσία: ψεκασμός

Κιβώτιο: CVΤ συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης ή 7 προκαθορισμένων σχέσεων

Πλαίσιο: ατσάλινο χωροδικτύωμα

Φρένα: 2 δίσκοι 320/ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων

Ρεζερβουάρ: 16 λίτρα

ΤΙ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ:

Ευκολία οδήγησης, Λειτουργία σειριακού κιβώτιου, Φρένα, Αποθηκευτικός χώρος

ΤΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΡΕΣΕ:

Η τάπα πλήρωσης καυσίμου κάτω από τη σέλα του συνεπιβάτη


ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ



banner psaremagr

© 2004 - 2019 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35

No Internet Connection