banner psaremagr

Σε ελληνικά χωρικά ύδατα τα περισσότερα ναυτικά ατυχήματα στη Μεσόγειο

 

ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ 2008.

Σήμα κινδύνου, προς πάσα κρατική ελεγκτική αρχή που είναι υπεύθυνη για την ασφαλή λειτουργία και πλεύση του ακτοπλοϊκού ελληνικού στόλου αποτελεί η τελευταία και επίσημη έρευνα της Ευρωπαϊκής Ναυτιλιακής Ασφαλειας -EMSA-, η οποία, ούτε λίγο ούτε πολύ, καταγράφει για το 2008 ότι τα περισσότερα ναυτικά ατυχήματα στη Μεσόγειο σημειώθηκαν στα ελληνικά χωρικά ύδατα.

 

Συγκεκριμένα, η επίσημη ευρωπαϊκή έκθεση αναφέρει ότι κατά τη διάρκεια του 2008 σε ολόκληρη τη Μεσόγειο σημειώθηκαν συνολικά 114 ναυτικά ατυχήματα, των οποίων το 75% τοποθετείται στα «νερά» της χώρας, κάτι που ασφαλώς θα πρέπει να ανησυχήσει τόσο την Πολιτεία όσο και τους εμπλεκόμενους ναυτιλιακούς φορείς, ακόμη δε και τις ναυτεργατικές ενώσεις.

Στην έρευνα της EMSA επίσης τονίζεται ότι «τους καλοκαιρινούς μήνες τα περισσότερα ατυχήματα στα ευρωπαϊκά ύδατα αφορούν προσκρούσεις και συγκρούσεις επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων εξαιτίας της αυξανόμενης επιβατικής κίνησης και της αύξησης των δρομολογίων των ποσταλιών της ευρωπαϊκής ακτοπλοΐας».

Οπως εκτιμούν παράγοντες της ελληνικής ακτοπλοΐας ο δείκτης ατυχημάτων της συγκεκριμένης ευρωπαϊκής έρευνας είναι άκρως ανησυχητικός και απαιτεί άμεση δράση και άμεση παρέμβαση των ελεγκτικών υπηρεσιών του ΥΕΝΑΝΠ, το οποίο μέσω της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων είναι και ο «κύριος υπεύθυνος» για την ασφαλή λειτουργία των περίπου 200 ακτοπλοϊκών πλοίων όλων τών τύπων, τα περισσότερα υπερήλικα, και ως εκ τούτου γι' αυτά απαιτούνται συχνότεροι και καλύτεροι έλεγχοι από τους επιθεωρητές, ένστολους ή μη, της κρατικής υπηρεσίας.

Πάντως οι ίδιοι παράγοντες υποστηρίζουν ότι η Ευρωπαϊκή Ναυτιλιακή Ασφάλεια δεν έλαβε καθόλου υπ' όψιν της στη σύνταξη της ετήσιας έκθεσής της την ακαταλληλότητα τόσο των λιμανιών όσο και τις ανεπαρκείς λιμενικές εγκαταστάσεις της χώρας, καθώς επίσης και ότι τα υπάρχοντα επιβατηγά-οχηματαγωγά πλοία δεν επαρκούν.

Τέλος, να επισημανθεί ότι σημαντικό ρόλο στα όποια ναυτικά ατυχήματα έχει και η κόπωση των πληρωμάτων στα ποστάλια της ακτοπλοΐας, αφού τουλάχιστον στην Ελλάδα η διεθνής σύμβαση που καθορίζει τις ώρες ανάπαυσης των ναυτικών υπάρχει μόνο στα χαρτιά.

 

ΠΗΓΗ: Enet.gr-ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ


banner psaremagr

© 2004 - 2019 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35

No Internet Connection