banner psaremagr

Βασίλισσα του καλοκαιριού η μπίρα

 

Καταναλώνεται από το 87,9% των Ελλήνων, κυρίως από την άνοιξη έως το φθινόπωρο. Μεγαλύτερες ποσότητες πίνουν οι καπνιστές. Η συντριπτική πλειονότητα προτιμά τις ξανθιές «lager».

 

Η μπίρα αμφισβητεί την κυριαρχία του κρασιού στο ελληνικό τραπέζι, ενώ το «εκθρονίζει» τους καλοκαιρινούς μήνες από τη θέση του «βασιλιά» των αλκοολούχων ποτών.

Γευστική, δροσιστική, με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ και σε προσιτή τιμή, καταναλώνεται από το 87,9% των Ελλήνων, κυρίως από την άνοιξη έως το φθινόπωρο, σύμφωνα με μεταπτυχιακή διατριβή φοιτήτριας της Γεωπονικής Σχολής του ΑΠΘ.

Η Ελένη Μήτρα κατέγραψε τις τάσεις, τις προτιμήσεις και τις συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών απέναντι στο προϊόν, που κυριαρχεί παραδοσιακά στις συνήθειες των Ευρωπαίων, αλλά έχει όλο και μεγαλύτερη διείσδυση στην ελληνική αγορά.

Το ένα τρίτο του δείγματος (ποσοστό 31,3%) πίνει μπίρα 8 μέρες τον μήνα ή 2 μέρες την εβδομάδα. Περίπου ένας στους 10 (9,6%) καταναλώνει μόνο μία φορά τον μήνα, ενώ ένας στους 20 (5,64%) καταναλώνει καθημερινά.

Οι μισοί συμμετέχοντες στην έρευνα (50,4%) πίνουν έως 2 ποτήρια μπίρα τη φορά (ένα ποτήρι ισοδυναμεί με 250ml), το 35,8% καταναλώνει από 3 έως 5 ποτήρια, ενώ το 13,7% καταναλώνει πάνω από 5 ποτήρια τη φορά.

Οι άνδρες καταναλώνουν μπίρα σε μεγαλύτερη συχνότητα και σε μεγαλύτερες ποσότητες από τις γυναίκες, πολλές από τις οποίες δεν πίνουν γιατί «παχαίνει», ενώ η ποσότητα και συχνότητα είναι ανεξάρτητη από άλλους παράγοντες, όπως ηλικία, οικογενειακή κατάσταση, εισόδημα και μορφωτικό επίπεδο.

Μεγαλύτερες ποσότητες καταναλώνουν οι καπνιστές από τους μη καπνιστές, ενώ, σε ό,τι αφορά τον τύπο μπίρας, η συντριπτική πλειοψηφία (72,8%) προτιμά τις ξανθιές «lager» και το 8,1% τις μπίρες τύπου «Ρils».

Το 42,1% των ερωτηθέντων προτιμά να καταναλώνει μπίρα στο σπίτι και το 57,9% σε χώρους έξω από το σπίτι.

Οι Ελληνες συνοδεύουν περισσότερο τις ευχάριστες στιγμές τους με την κατανάλωση μπίρας, νιώθοντας αίσθημα ευφορίας, ενώ την αποφεύγουν όταν είναι λυπημένοι.

Σχεδόν 7 στους δέκα (68%) προτιμούν το ποτό τους σε γυάλινο μπουκάλι, έναντι 26,9% που προτιμούν το αλουμινένιο κουτί, ενώ η συσκευασία μεγάλης χωρητικότητας, όπως το βαρελάκι, προτιμάται από το 51% των καταναλωτών.

Ενημέρωση
Η έρευνα διαπιστώνει τον χαμηλό βαθμό ενημέρωσης του καταναλωτικού κοινού σχετικά με τις ευεργετικές επιπτώσεις που έχει η μέτρια κατανάλωση μπίρας στον ανθρώπινο οργανισμό.

Πάνω από τους μισούς δεν γνωρίζουν την επίδρασή της στην καρδιακή λειτουργία, περίπου οι μισοί δεν γνωρίζουν για την περιεκτικότητά της σε βιταμίνες και άλλες πολύτιμες για τον ανθρώπινο οργανισμό ουσίες, η πλειοψηφία δεν γνωρίζει ότι η μέτρια κατανάλωσή της προστατεύει από την οστεοπόρωση, ενώ περισσότεροι είναι ενημερωμένοι για την επίδρασή της στη λειτουργία των νεφρών.

Αντίθετα, η συντριπτική πλειονότητα γνωρίζει ότι η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ προκαλεί προβλήματα στο ήπαρ.

Πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες δήλωσαν ότι θα αγόραζαν βιολογική μπίρα, το 92,2% διαφωνεί με τη χρήση γενετικά τροποποιημένων πρώτων υλών στην παραγωγή μπίρας, ενώ οι νεότερες κυρίως ηλικίες θα ήθελαν να δοκιμάσουν νεωτεριστικούς τύπους, όπως οι μπίρες με γεύση φρούτων και καρυκευμάτων.

 

του Βασίλη Ιγνατιάδη

ΠΗΓΗ: ΕΘΝΟΣONLINE


banner psaremagr

© 2004 - 2019 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35

No Internet Connection