• 211 800 86 86
  • info@psarema.gr

    Ψαλίδι στους ρύπους των αυτοκινήτων!

    Περισσότερα αυτοκίνητα, λιγότεροι ρύποι. Ακούγεται σαν τετραγωνισμός του κύκλου, όμως μπορεί να γίνει πραγματικότητα χάρη στις νέες τεχνολογίες που θα εφαρμοστούν σταδιακά στα μελλοντικά αυτοκίνητα. Αρκεί βεβαίως να αλλάξουμε και εμείς νοοτροπία και να χρησιμοποιούμε το Ι.Χ. μας με μέτρο και ακολουθώντας τους χρυσούς κανόνες του Εco-Driving.

    Κάθε αυτοκίνητο συμβατικής τεχνολογίας εκπέμπει ρύπους, οξείδια του αζώτου, υδρογονάνθρακες, μονοξείδιο και διοξείδιο του άνθρακα, μικροσωματίδια κάπνας. Θα πρέπει επίσης να τονίσουμε ότι η ποσότητα των εκπεμπόμενων ρύπων εξαρτάται απόλυτα από την κατανάλωση καυσίμου. Όσο υψηλότερη είναι η τελευταία τόσο περισσότερα και τα καυσαέρια που παράγει το όχημα. Πολύ μεγάλη σημασία έχει βεβαίως και η αντιρρυπαντική τεχνολογία που διαθέτει το αυτοκίνητό μας και η οποία εντοπίζεται συνήθως στον καταλύτη του.

    Η Ελλάδα περιλαμβάνεται στους ουραγούς της Ε.Ε., καθώς το 1,3 εκατ. από τα περίπου πέντε εκατομμύρια Ι.Χ. που κυκλοφορούν στη χώρα μας είναι συμβατικής τεχνολογίας. Με άλλα λόγια το ένα στα τέσσερα επιβατηγά μοντέλα με ελληνικές πινακίδες δεν διαθέτει καν καταλύτη, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη το ποσοστό τους δεν ξεπερνά το 10% και σε ορισμένες χώρες το 5%. Αν προσθέσουμε σε αυτά τον πιο γηρασμένο στόλο φορτηγών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο με μέσο όρο ηλικίας τα 21 έτη και τους πλημμελέστατους ελέγχους στα ΚΤΕΟ, τότε επιβεβαιώνεται ακόμη περισσότερο η εικόνα ενός κράτους, που δεν σέβεται το περιβάλλον.

    Η Ε.Ε. έχει θεσπίσει προδιαγραφές εκπομπής ρύπων, οι οποίες τέθηκαν σε ισχύ σταδιακά και έχουν ως στόχο τη μείωση της ρύπανσης. Το 1996 έγιναν υποχρεωτικές οι προδιαγραφές Εuro 2, τον Ιανουάριο του 2000 ακολούθησε το Εuro 3, δύο χρόνια αργότερα το Εuro 4, από τον Σεπτέμβριο του 2009 θα πρέπει να καλύπτουν όλα τα νέα Ι.Χ. τα όρια του Εuro 5, ενώ ύστερα από μία πενταετία (δηλαδή από τον Σεπτέμβριο του 2014) θα ισχύσουν οι αυστηρότερες νόρμες του Εuro 6. Να διευκρινίσουμε ότι τα όρια ρύπων διαφέρουν ανάλογα με την τεχνολογία του κινητήρα, αν χρησιμοποιεί δηλαδή ως καύσιμο βενζίνη ή πετρέλαιο, ενώ αναφερόμαστε μόνον στην Ευρώπη, καθώς σε άλλες χώρες διαφοροποιούνται οι νομοθεσίες.

    Υπάρχουν πάντως και κράτη ή πολιτείες, τα οποία δεν ικανοποιούνται με τις ισχύουσες προδιαγραφές και εφαρμόζουν ακόμη αυστηρότερες. Κάτι τέτοιο συμβαίνει για παράδειγμα με την Πολιτεία της Καλιφόρνιας, η οποία θεωρείται πρωτοπόρος στον τομέα της οικολογικής αυτοκίνησης. Στην έκθεση της Γενεύης παρουσίασαν τέσσερις παγκόσμιες οργανώσεις ένα πρόγραμμα για τη μείωση κατά 50% των εκπεμπόμενων ρύπων από τα αυτοκίνητα έως το 2050, ενώ ανάλογες πρωτοβουλίες παίρνουν και άλλοι φορείς. Ενδεικτικά αναφέρουμε την Ελβετία, η οποία ολοκληρώνει σύντομα μία λίστα αξιολόγησης των μοντέλων που κυκλοφορούν στη χώρα ανάλογα με τον βαθμό φιλικότητάς τους προς το περιβάλλον.

    πηγή: ΤΑ ΝΕΑ

    Επικοινωνία

      Τηλέφωνο : 210 3001234

      Τηλέφωνο : 211 8008686

      Κινητό      : 693 6572728

      info@psarema.gr

     

    No Internet Connection