banner psaremagr

Οι ελληνικές νοστιμιές νίκησαν το χάμπουργκερ

Φαστ φουντ και πιτσαρίες ανοίγουν το μενού τους σε πιο παραδοσιακές γεύσεις.

«Μεζεδοκεφτέδες λαχανικών. Πιάτο με κοφτό μακαρονάκι και χταποδάκι. Πίτσα με "νιφάδες" γύρου χοιρινού, ντομάτα, κρεμμύδι και φρέσκο μαϊντανό. Νηστίσιμο σάντουιτς με γαρίδες». Δεν είναι το μενού σε κάποια ταβέρνα αλλά πιάτα τα οποία πλέον μπορεί να βρίσκει εύκολα ο καταναλωτής σε καταστήματα γρήγορου φαγητού.

Για την 21 ετών Άννα Παπανικολούδη, τα μαθήματα στη Σχολή Κομμωτικής και το γεγονός ότι δεν είναι εξοικειωμένη ακόμη με τη μαγειρική την αναγκάζουν να ψάχνει την εύκολη λύση. «Μένω μόνη μου στην Αθήνα, οπότε δεν έχω πάντα την πολυτέλεια του ελεύθερου χρόνου για να είμαι σπίτι και να μαγειρεύω. Έτσι αναγκάζομαι τις περισσότερες φορές να τρώω κάτι στο χέρι. Όμως ακόμη και αυτό θέλω να έχει... άρωμα Ελλάδας», λέει στα «ΝΕΑ» η σπουδάστρια. Έτσι, προτιμά να τρώει γρήγορο φαγητό που να θυμίζει την ελληνική κουζίνα και όχι ξενόφερτες γεύσεις.

Στους καταλόγους που είναι τοποθετημένοι στα τραπεζάκια των εστιατορίων μαζικής εστίασης, δίπλα από τα κλασικά μπέργκερ και τα κλαμπ σάντουιτς, τα τελευταία χρόνια έχουν προστεθεί γεύσεις πιο κοντά στην ελληνική κουζίνα. Η νέα τάση άλλωστε θέλει τις εταιρείες αυτές να σερβίρουν στους καταναλωτές όλο και περισσότερα πιάτα με ελληνικές και μεσογειακές ρίζες. Έτσι, όταν κάποιος θα παραγγείλει πίτσα θα πρέπει να έχει στο μυαλό του ότι δεν υπάρχουν μόνο οι κλασικές επιλογές- μαργαρίτα με μπέικον ή η σπέσιαλ- αλλά και αυτή με τη φέτα, την ντομάτα ή εκείνη με τον γύρο, τα κρεμμύδια και τον μαϊντανό.

Πίτσα... γκρέκα
Το σύνθημα της εταιρείας «ΡΙΖΖΑ FΑΝ» είναι ένα: «Ελληνική σε όλα». Όπως τονίζουν οι υπεύθυνοι της εταιρείας, βασικός άξονάς τους είναι να αφουγκράζονται τις προτιμήσεις και τις επιθυμίες του πελατολογίου. «Οι απόψεις του κόσμου μεταφράζονται συχνά σε νέες γευστικές προτάσεις της εταιρείας. Έτσι, ενώ τα πρώτα χρόνια της ανάπτυξης της αγοράς pizza στην Ελλάδα κυριαρχούσαν δύο γεύσεις- σπέσιαλ και απλή πίτσα -, εμπλουτίσαμε το μενού με νέες προτάσεις και σήμερα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε στους φίλους διαφορετικά είδη πίτσας. Εξάλλου, η εταιρεία μας είναι από τις πρώτες που εισήγαγαν "ελληνικές διατροφικές συνήθειες" στις πίτσες της, προσαρμόζοντας το ιταλικό προϊόν στην εγχώρια γευστική κουλτούρα», αναφέρουν.

Έτσι, προτάσεις όπως η πίτσα με γύρο χοιρινό, ντομάτα, κρεμμύδι και μαϊντανό, η «Ελληνική» και η «Μεσογειακή» είναι βασισμένες σε λαχανικά, κλασικά συστατικά της διατροφής του Έλληνα. «Η ελληνική κοινωνία είναι ακόμα συνδεδεμένη με τις παραδοσιακές γαστρονομικές της συνήθειες. Επομένως, δεν θα πρέπει να εξετάσουμε μόνο αν πρέπει να διατηρηθούν οι ελληνικές γεύσεις, αλλά ίσως να "χτίσουμε" πάνω σε αυτές και να προσφέρουμε νέες επιλογές. Μεγάλη ζήτηση πάντως παρουσιάζουν οι πίτσες που εμπλουτίζονται με φέτα».

Με φέτα και ελιές
Και δεν είναι μόνο η πίτσα που «μοιάζει» περισσότερο ελληνική από ποτέ. Αλλά και η εταιρεία εστιατορίων Goody΄s διατήρησε στο μενού της τη σφραγίδα της ελληνικότητας. «Ο ελληνικός χαρακτήρας αποτελεί την ειδοποιό διαφορά της εταιρείας στην αγορά, χαρακτήρας που ενισχύεται από προϊόντα όπως η κρητική σαλάτα ή το σάντουιτς με τη φέτα και τις ελιές», λέει η κ. Νίκη Σμυρνή, διευθύντρια Μarketing και Επιχειρησιακής Ανάπτυξης Goody΄s.


Πάντως, οι καταναλωτές θεωρούν αυτή την ελληνική στροφή ποιοτικότερη επιλογή στο γρήγορο φαγητό. Όταν τα ταπεράκια της μαμάς τελειώνουν από την κατάψυξη του φοιτητή στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Χρήστου Πολύδωρα, οι γευστικές επιλογές είναι περιορισμένες. «Η αλήθεια είναι ότι το σπιτικό φαγητό δεν συγκρίνεται, όχι μόνο σε γεύση αλλά κυρίως σε ποιότητα. Όταν όμως δεν μπορώ να το έχω, προσπαθώ να τρώω σαν τα φαγητά που έχω συνηθίσει, πιο παραδοσιακά και πιο κοντά στις δικές μου γεύσεις», λέει.

Μεσογειακή μαγειρική
Μάλιστα, η Σαρακοστή αποτέλεσε την αφορμή για πολλές εταιρείες οι οποίες την περίοδο αυτήν αρχίζουν να σερβίρουν γρήγορο φαγητό... αλά ελληνικά. «Τα Μεσογειακά είναι μια ομάδα συνταγών βασισμένη στα θαλασσινά, τα λαχανικά και το ελαιόλαδο κι εντάσσονται στο μενού μας με αφορμή τη Σαρακοστή. Συνταγές όπως το γεύμα Μεσογείου με καλαμαράκια ή γαρίδες, οι μεζεδοκεφτέδες λαχανικών, η μακαρονάδα θαλασσινών αλλά και τα ντολμαδάκια είναι μερικά από αυτά, συμπληρώνει. Το ενδιαφέρον του κόσμου είναι μεγάλο, «σε βαθμό που πλέον μας ρωτούν από μόνοι τους για το πότε ξεκινούν τα Μεσογειακά, αφού εκτός από γευστικές εναλλακτικές για την περίοδο της νηστείας το κάθε προϊόν είναι μια αυθεντική συνταγή με μυρωδιά Ελλάδας».

Στροφή στις τοπικές κουζίνες
ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ εκτός από μπέργκερ σερβίρουν το κλασικό paninoτο μικρό σάντουιτς που είναι σήμα κατατεθέν για τη γείτονα χώρα και το οποίο γεμίζεται με τυριά ή αλλαντικά- αλλά και ιταλική σαλάτα με παρμεζάνα. Στην Ελλάδα στο ταμπλό με τις γευστικές επιλογές εμφανίζονται μεταξύ άλλων το σάντουιτς με τις γαρίδες, αλλά και το μπέργκερ με μπιφτέκι λαχανικών. Η πολυεθνική εταιρεία γρήγορου φαγητού ΜcDonald΄s έχει κάνει στροφή στις τοπικές κουζίνες.

Στην Ελλάδα, τα πιάτα που θυμίζουν παραδοσιακό φαγητό είναι κυρίως οι νηστίσιμες γεύσεις. Όπως επισημαίνει ο κ. Γιάννης Αποστολόπουλος, διευθυντής Μarketing και Επικοινωνίας της ΜcDonald΄s Ελλάς, «οι διατροφικές συνήθειες της Σαρακοστής είναι μια ιδιαιτερότητα στην Ελλάδα, που εμπεριέχει την έννοια της παράδοσης. Ακολουθήσαμε λοιπόν τις ανάγκες των καταναλωτών».

Το μυστικό είναι στο μαγείρεμα
«ΠΟΛΛΕΣ αλυσίδες ταχυφαγείων αλλά και αρκετά εστιατόρια έχουν αρχίσει να εναρμονίζονται με την τάση της εποχής για... επιστροφή στις ρίζες μας, καθώς όλοι πλέον γνωρίζουν ότι η μεσογειακή διατροφή είναι από τα πιο ευεργετικά για την υγεία διατροφικά σχήματα. Έχουν λοιπόν εντάξει στο μενού τους μεσογειακές ή αλλιώς ελληνικές επιλογές, οι οποίες κυκλοφορούν κυρίως σε ιδιαίτερες περιόδους του χρόνου, όπως είναι για παράδειγμα η Σαρακοστή», σημειώνει η διατροφολόγος- διαιτολόγος, κ. Κωσταλένια Καλλιανιώτη.

Ωστόσο, όπως εξηγεί, οι ελληνικές και μεσογειακές συνταγές θα πρέπει να «υποστηρίζονται» και από τον ανάλογο τρόπο προετοιμασίας και μαγειρέματος ώστε να διατηρούν τη θρεπτική τους αξία χωρίς να αυξάνεται το θερμιδικό τους περιεχόμενο.

Μόνο ελαιόλαδο
«Για παράδειγμα, είναι δώρο άδωρο να φάμε χωριάτικη σαλάτα ή ελληνική πίτσα εάν αυτή κολυμπάει στο λάδι. Επιπλέον είναι σημαντικό ως προστιθέμενο έλαιο να χρησιμοποιείται ελαιόλαδο- πάντα με μέτρο- καθώς, εκτός του ότι είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά και αντιοξειδωτικά στοιχεία, είναι ιδιαίτερα ανθεκτικό στο μαγείρεμα. Και φυσικά, μεγάλη βάση θα πρέπει να δοθεί στο τηγάνισμα, ιδίως τώρα που κυκλοφορούν τα σαρακοστιανά μενού, όπως τα τηγανητά καλαμαράκια. Το λάδι πρέπει να αντικαθίσταται τακτικά. Παράλληλα, το τηγάνισμα καλό είναι να πραγματοποιείται σε όσο το δυνατόν χαμηλότερες θερμοκρασίες και με το λιγότερο δυνατό λάδι».
«ΟΤΑΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ότι η ελληνική και η μεσογειακή κουζίνα αρχίζουν να επηρεάζουν και εκείνες τις εταιρείες που προσφέρουν μαζικό φαγητό, δεν μπορούμε παρά να το θεωρήσουμε ως καλή εξέλιξη. Μπορεί κάποιοι να μιλήσουν για μια πολύ έξυπνη τακτική των εταιρειών στην προσπάθειά τους να απαλλαγούν από το "ένοχο" πρόσωπο του φαστ φουντ και να διευρύνουν το πελατολόγιό τους. Ακόμη κι έτσι όμως, όταν το ελαιόλαδο αποτελεί πια τακτική τους, όπως η ντομάτα, το κολοκυθάκι ή η μελιτζάνα δεν παύει να είναι μία σημαντική πρόοδος. Κανένας δεν λέει ότι ο καταναλωτής θα γευτεί κάτι που το έφτιαξε η μαμά ή κάποιος σεφ σε ένα καλό εστιατόριο, ωστόσο οι ελληνικές αυτές επιλογές αποτελούν ποιοτικότερη λύση. Είναι γεγονός πάντως ότι η ελληνική γαστρονομία παίρνει τα πάνω της».


ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑ

banner psaremagr

© 2004 - 2019 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35

No Internet Connection