banner psaremagr

Ερώτηση Αγορά μικρού φουσκωτού

09/05/2007 14:12 #21 από Πιέρρος (Pierros)
Απαντήθηκε από Πιέρρος (Pierros) στο θέμα Αγορά μικρού φουσκωτού

Για το Hypalon 1600 και επάνω...


Στην σελίδα ο Λουκιανός αναφέρει...

Πρώτα από όλα ας μάθουμε μερικά σχετικά με τα υλικά των φουσκωτών γενικά. Για να επιτευχθεί η μέγιστη αδιαπερατότητα του αέρα στα υψιλής ποιότητα σκάφη το υλικό των αεροθαλάμων πρέπει να έχει τουλάχιστον 5 έως 7 στρώσεις. To ύφασμα που χρησιμοποιούμε στα Caribe έχει 7.



- ένα κεντρικό εσωτερικό στρώμα Αυτό είναι φτιαγμένο από δυνατό συνθετικό ύφασμα με ενισχυμένες ίνες.
- δύο εσωτερικά στρώματα με ελαστικό αδιαπερατό από τον αέρα ύφασμα και με πολύ καλή πρόσφυση στο κεντρικό ύφασμα.
- Δύο εξωτερικά στρώματα με αδιαπερατό πάλι από τον αέρα και εύκαμπτο ύφασμα με αντοχή στα γδαρσίματα και μεγάλη αντοχή στην υπεριώδη ακτινοβολία.
Το πιό διαδεδομένο υλικό για το κεντρικό ύφασμα είναι το POLYESTER με παράμετρο πυκνότητας από 1100 DTEX για σκάφη αναψυχής μέχρι 1680 DTEX για επαγγελματική χρήση. Τα εξωτερικά στρώματα μπορούν να διαφέρουν και είναι αντικείμενο τελικής επιλογής του πελάτη. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλές διαφορετικές μάρκες υφασμάτων για φουσκωτά αλλά ΟΛΑ μπορούν να τοποθετηθούν σε δύο κατηγορίες. Τα ELASTOMERS και PLASTOMERS.
    Elastomers είναι τα υλικά που αντιδρούν στην θερμοκρασία που ποτέ δεν λιώνουν όταν ζεσταθούν μετά την παραγωγή τους - κυρίως είναι διάφορα είδη ελαστικού. Και υπάρχουν δύο υλικά που αδιαμφισβήτητα βρίσκονται στην κορυφή των ελαστομερών υλικών για φουσκωτά στον κόσμο: Το : HYPALON και το NEOPREN.
    Το HYPALON έχει μια εξαιρετική αντίσταση και σταθερότητα ενάντια στην υπεριώδη ακτινοβολία αλλά είναι και το πιό ακριβό. Το NEOPREN δεν είναι τόσο σταθερό όσο το HYPALON, αλλά η σταθερότητα του είναι αρκετά μεγάλη που σε συνδυασμό με την χαμηλή τιμή του κάνει την χρήση του εγγυημένη. Κυρίως αυτά τα δύο υλικά χρησιμοποιούνται σε συνδιασμό μεταξύ τους : NEOPREN - στο εσωτερικό του αεροθαλάμου και HYPALON -στο εξωτερικό . Τε΄τοιος συνδυασμός είναι ο πιό δημοφηλής στα σκάφη αναψυχής . Μόνο HYPALON στρώσεις και στις δύο πλευρές χρησιμοποιήται μόνο σε στρατιωτικές εφαρμογές και επαγγελματικές όπου ο παράγοντας τηε τιμής δεν είναι τόσο σπουδαίος. όσο άλλα χαρακτηριστικά
    Ενα από τα πιό σπουδαία χαρακτηριστικά και των δύο υλικών είναι η μέγιστη θερμοκρασία εργασίας που είναι μέχρι τους 140 βαθμούς . Plastomers η πλαστομερή είναι υλικά θερμοπλαστικά που μπορούν να γίνουν υγρα όταν ζεσταθούν.Τα βασικά συστατικά του είναι το PVC (polyvinyl chloride) και PU (polyurethane). Το PU έχει απίστευτη αντοχή στα γδαρσίματα αλλά είναι πολύ ακριβό για να είναι διαδεδομένο. Διαδεδομένο είναι το PVC. Υπάρχουν πολλές διαφορετικές μάρκες από θερμοπλαστικά υλικά, όλα είναι PVC με ελαφρώς διαφορετική σύνθεση. Και η τιμή είναι πολύ καλή. Άρα όταν μιλάμε για υφάσματα φουσκωτών υπάρχουν δύο επιλογές : είτε HYPALON είτε PVC.

PVC η Hypalon ?
Χαρακτηριστικά                  PVC σκαφος                HYPALON σκάφος 
Αντοχή                                  ΙΔΙΑ                              ΙΔΙΑ 
Αντοχή στα γδαρσίματα            ΙΔΙΑ                            ΙΔΙΑ 
UV αντίσταση                      ΜΕΓΑΛΗ                      ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ 
Αντοχή στην θερμοκρασία        ΜΕΤΡΙΑ                      ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ !
Αντοχή στα χημικά                ΜΕΤΡΙΑ                      ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ 
ΑΝΤΟΧΗ                        ΜΕΧΡΙ 10 ΧΡΟΝΙΑ          ΜΕΧΡΙ 30 ΧΡΟΝΙΑ 
ΤΙΜΗ                                  ΜΕΤΡΙΑ                20-60% ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ


Σε πολλά χαρακτηριστικά τους αυτά τα δύο υλικά είναι παρόμοια, και η μοντέρνα τεχνολογία έχει βελτιώσει το PVC. Πρακτικά όμως οι διαφορές βρίσκονται στην αντοχή στην θερμοκρασία και στην αντοχή στον ήλιο. Αυτό κάνει το HYPALON απαραίτητη προτίμηση στα ζεστά κλίματα όπου η θερμοκρασία της επιφάνειας των μπαλονιών μπορεί να ανέβει σημαντικά. Και το . PVC μπορεί να είναι κατάλληλο αλλά χρειάζεται προσοχή. . Στα κρύα κλίματα αυτή η διαφορά εξαφανίζεται. Γιαυτό η Caribe χρεισιμοποιεί πάντα HYPALON /NEOPREN υφάσματα για ανώτερη ποιότητα, αντοχή, ασφάλεια. -

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΖΩΗΣ . Το PVC είναι πιό ευαίσθητο στην υπεριώδη ακτινοβολία από ότι το HYPALON.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ : Προτιμίστε HYPALON αν θα χρησιμοποιήτε το σκάφος σας σε ζεστά κλίματα η αν αναξητάτε την καλύτερη ποιότητα υφάσματος

Πηγή: Loukianos Boats


Μάθε από τα λάθη των άλλων γιατί η ζωή είναι πολύ σύντομη για να τα κάνεις όλα μόνος σου.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

09/05/2007 14:13 #22 από Πιέρρος (Pierros)
Απαντήθηκε από Πιέρρος (Pierros) στο θέμα Αγορά μικρού φουσκωτού
Αυτή είναι η θεωρία. Στην πράξή ;

Μάθε από τα λάθη των άλλων γιατί η ζωή είναι πολύ σύντομη για να τα κάνεις όλα μόνος σου.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

11/05/2007 16:56 #23 από Πιέρρος (Pierros)
Απαντήθηκε από Πιέρρος (Pierros) στο θέμα Αγορά μικρού φουσκωτού
Τα φουσκωτά σκάφη στην χώρα μας παρουσιάζουν αρκετά μεγάλη ζήτηση, κάτι που είναι αναμενόμενο αφού αποτελούν μια πρόταση με λογικό κόστος χωρίς να υστερούν σε ποιότητα κατασκευής, καθώς παρέχουν εξαιρετική λειτουργικότητα, ενώ εν παραλλήλω είναι πολύ πρακτικά στη χρήση τους και από τα πλέον ασφαλή.
Ας δούμε το φουσκωτό ποίο αναλυτικά.
Το 1938 στο εργοστάσιο της DuPont στην Αμερική ανακαλύφθηκε μια νέα συνθετική ίνα, το γνωστό σε όλους μας νάιλον. Στην ουσία πρόκειται για μια πλαστική ύλη όπου προέρχεται από δύο χημικές ενώσεις. Τη διαμίνη και το αδιπικό οξύ.
Οι ιδιότητες του νάιλον είναι εξαιρετικές. Είναι πολύ ελαστικό, έχει μεγάλη αντοχή στον εφελκυσμό.
Το νάιλον λοιπών είναι η βασική πρώτη ύλη για την κατασκευή των υφασμάτων των φουσκωτών είναι ένα συνθετικό πολυμερές.
Τα πολυμερή είναι ουσίες, είτε φυσικής προέλευσης όπως το καουτσούκ, είτε συνθετικές, που δημιουργούνται από συνένωση πολλών απλών μορίων σε πολύ μεγαλύτερα. Αυτή η χημική αντίδραση είναι που ονομάζεται πολυμερισμός.
Το εντυπωσιακό είναι ότι ενώ μεταβάλλετε ελάχιστα η ποιοτική και ποσοτική σύνθεση του τελικού υλικού σε σχέση με το αρχικό μόριο, οι ιδιότητες του μονομερούς σε σχέση με το πολυμερές είναι εντελώς διαφορετικές.
Ένα παράδειγμα είναι το αιθυλένιο που ενώ σαν μονομερές είναι αέριο, ως πολυαιθυλένιο (ΡΕ) είναι στερεό. Από πολυαιθυλένιο είναι και η γνωστή πλαστική σακούλα.
Άλλα πολύ σημαντικά πολυμερή είναι το πολυστυρένιο, πολυβινυλοχλωρίδιο (PVC), οι πολυεστέρες, κ.α.
Τα πολυμερή υφάσματα που κατασκευάζονται τα φουσκωτά σκάφη με την επωνυμία Hypalon, Neoprene έχουν ως μονάδα μέτρησης τα Decitex.
Το Decitex είναι το βάρος του νήματος σε γραμμάρια ανά 10.000 μέτρα μήκος. Αυτός ο όρος αυτός έχει αντικαταστήσει στην βιομηχανία την προηγούμενη μονάδα, που ήταν τα Denier (αντιπροσωπεύει το βάρος του νήματος σε γραμμάρια ανά 9.000 μέτρα μήκος).
http://66.102.9.104/search?q=cache:4Yyp0DJP3kcJ:www.torayentrant.com/faq/faq%2520.pdf+Decitex&hl=el&ct=clnk&cd=6
Τα υλικά κατασκευής των μπαλονιών χωρίζονται σε υφάσματα με ελαστομερείς και πλαστομερείς επιστρώσεις.
Στις ελαστομερείς επιστρώσεις ανήκουν τα υλικά που αντιδρούν στην θερμοκρασία και ποτέ δεν λιώνουν όταν ζεσταθούν μετά την παραγωγή τους. Τα δύο ποιο διαδεδομένα είναι το Hypalon και το Neoprene
Στις πλαστομερείς επιστρώσεις τα υλικά είναι θερμοπλαστικά που μπορούν να γίνουν υγρά όταν ζεσταθούν. Τα βασικά συστατικά του είναι το PVC (πολυβινυλοχλωρίδιο) και PU (πολυουρεθάνη). Το PU έχει απίστευτη αντοχή στα γδαρσίματα αλλά είναι πολύ ακριβό για να είναι διαδεδομένο.
Συμπερασματικά καταλήγουμε ότι σε θερμότερα κλίματα, όπως της Ελλάδας, καταλληλότερα υφάσματα είναι τα ελαστομερών επιστρώσεων, δηλαδή το Hypalon και το Neoprene
Αυτά παράγονται συνήθως σε κλίμακα: 940, 1100, 1670, 1880 Decitex.
Πιο συγκεκριμένα είναι τα πολυμερή πολυαμιδίου στα 940 και 1880 Decitex και πολυμερή πολυεστέρα στα 1100 και στα 1670 Decitex.
Το ύφασμα πολυαμιδίου 940 Decitex έχει τις ίδιες αντοχές με το πολυεστέρα 1100 Decitex και αντίστοιχα το πολυαμιδίου 1880 Decitex με το πολυεστέρα 1670 Decitex.
Ένα άλλο υλικό που χρησιμοποιείτε στα φουσκωτά είναι οι κόλλες
Όλες οι κόλλες δεν κάνουν και για όλες τις κολλήσεις. Κατά περίπτωση χρησιμοποιούνται κόλλες ανάλογα με τις ιδιότητές τους. Βασικές απαιτήσεις για τις κόλλες που χρησιμοποιούνται στα φουσκωτά είναι:
Να μην απορροφούν υγρασία
Να μην καταστρέφονται από μικροοργανισμούς
Να μην αλλοιώνονται από τις θερμοκρασιακές μεταβολές
Επίσης μεγάλη προσοχή πρέπει να δοθεί στον συντελεστή θερμικής διαστολής της κόλλας, ο οποίος πρέπει να είναι παραπλήσιος με αυτό των υλικών που πρόκειται να συγκολληθούν.
Έτσι λοιπόν οι κολλήσεις μπορούν να γίνουν είτε χειροποίητα είτε βιομηχανοποιημένα
Την χειροποίητη κόλληση στα φουσκωτά την ονομάζουμε και ψυχρή κόλληση.
Μπορεί να γίνει σε ελαστομερή και πλαστομερή υφάσματα, τα οποία επαλείφονται με κόλλα και πιέζονται μεταξύ τους έχοντας ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μια νέας ενιαίας επιφάνειας.
Τα θετικά αυτού του τρόπου είναι πολύ καλή ποιότητα κόλλησης, χωρίς τα υλικά που συγκολλούνται να δονηθούν μεταξύ τους.
Τα αρνητικά είναι ότι υπάρχει κίνδυνος ανθρώπινου λάθους, καθώς και την αδυναμία μεγάλης παραγωγής
Από τη άλλη υπάρχουν και οι βιομηχανικές κολλήσεις που ονομάζονται και θερμές.
Αυτές μπορούν να εφαρμοσθούν μόνο σε πλαστομερή υφάσματα. Για να γίνει αυτή παρέχουμε θερμότητα στα προς συγκόλληση υλικά, με αποτέλεσμα την ανάμιξη των μορίων των επιφανειών. Οι επιστρώσεις του υφάσματος που πρόκειται να συγκολληθούν θερμαίνονται σε συγκεκριμένη θερμοκρασία, συνθήκες πίεσης κ.ά. και στη συνέχεια επικολλούνται.
Τα θετικά είναι ότι πρόκειται για μία πολύ καλή μέθοδο κόλλησης που επιτρέπει την βιομηχανοποίηση του προϊόντος με αντίστοιχη μείωση του κόστους παραγωγής.
Στα αρνητικά μπορούμε να πούμε ότι μπορεί να υπάρξει ελαττωματικό τελικό προϊόν λόγω της βιομηχανοποιημένης παραγωγής αλλά αποτελεί σχετικά μικρό ποσοστό, το οποίο βρίσκεται μέσα στα πλαίσια αποδοχής.
Στα φουσκωτά σκάφη τα βρεχούμενα ή οι καρίνες μπορούν να είναι πνευστές, πολυεστερικές ή Ξύλινες (που έχουν μάλλον εκλείψει).
Στις πνευστές υπάρχει ένας ξεχωριστός αεροθάλαμος ο οποίος όταν του παρέχουμε  αέρα, προσδίδει το σχήμα της καρίνας με υδροδυναμικό σχήμα έχοντας ένα στοιχειώδες  V το οποίο συντελεί στην κατευθυντικότητα του σκάφους. Τα φουσκωτά τα οποία φέρουν πνευστή καρίνα ονομάζονται και συμβατικά. 
Οι πολυεστερικές δεν είναι τίποτα άλλο από την γνωστή γάστρα κατασκευασμένη από πολυεστέρα. Τα φουσκωτά αυτά ονομάζονται και RIB από τα αρχικά των λέξεων Rigit Iflatable Boat.
Ό αριθμός των αεροθαλάμων τώρα, σε ένα φουσκωτό, έχει να κάνει με το βαθμό ασφαλείας που προσφέρει. Αν για κάποιο λόγο τρυπήσει ο ένας οι άλλοι δύο έχουν την λειτουργία σωσιβίου και στις περισσότερες υλοποιήσεις προσφέρουν τουλάχιστον στοιχειώδη πλεύση με τον κινητήρα, έτσι ώστε να μπορεί να φτάσει σε ασφαλές σημείο.
Στην ακραία περίπτωση που τρυπήσουν όλοι οι αεροθάλαμοι, τότε αφού εξισωθεί η πίεση των αεροθαλάμων με την ατμοσφαιρική πίεση, αυτοί συγκρατούν επαρκή ποσότητα αέρα έτσι ώστε το σκάφος να παραμείνει στην επιφάνεια (γι’ αυτό χαρακτηρίζονται τα φουσκωτά και αβύθιστα).
Στα φουσκωτά λοιπών μπορούμε να βρούμε μία ευρεία γκάμα που μπορεί να καλύψει ανάγκες από αναψυχή μέχρι επαγγελματική χρήση. Ανάλογα με τη χρήση του αλλά και τις απαιτήσεις του υποψήφιου ιδιοκτήτη, μπορούμε να κάνουμε μία βασική κατηγοριοποίηση σε πέντε ομάδες.
Α) Στην πρώτη ομάδα εντάσσονται τα φουσκωτά σκάφη που προορίζονται για βοηθητική χρήση. Δηλαδή σκάφη που εξυπηρετούν ανάγκες των σκαφών αναψυχής - ιστιοπλοϊκών και μηχανοκίνητων. Πολλές φορές όλοι έχουμε δει το μικρό σκαφάκι δεμένο πίσω από ένα ιστιοφόρο, το οποίο χρησιμοποιείτε για να προσεγγήσουν την ακτή όταν έχουν δέσει μέσα (άροδο). Το μήκος τους μπορεί να ξεκινάει από τα 2 μέτρα και καταλήγει στα 6 ή και παραπάνω. Ως μέσο πρόωσης χρησιμοποιούνται εξωλέμβιες μηχανές ή μηχανές αντενέργειας (Hudrojet).
Β) Στην δεύτερη ομάδα εντάσσονται τα φουσκωτά σκάφη που ως στόχο έχουν το αγοραστικό κοινό που έρχεται για πρώτη φορά σε επαφή με θάλασσα, δίνοντας την δυνατότητα στους κατόχους τους την πραγματοποίηση μικρών παράκτιων ταξιδιών. Στην συγκεκριμένη περίπτωση το σκάφος πρέπει να είναι ευκολόχρηστο καθώς και να μπορεί να μεταφερθεί και φυλαχτεί εύκολα και γρήγορα.
Στα σκάφη αυτής της κατηγορίας το μήκος είναι συνήθως από 3 έως 3.80 μέτρα ενώ ως μέσο πρόωσης χρησιμοποιούνται εξωλέμβιες μηχανές σχετικά μικρής ισχύος.
Γ) Στην τρίτη ομάδα ανήκουν τα φουσκωτά σκάφη των οποίων ο ιδιοκτήτης έχει -κατά ένα ποσοστό 90%- περάσει από τη δεύτερη ομάδα κι αναζητά πλέον τη κάλυψη μεγαλύτερων θαλασσίων αποστάσεων, τη μεταφορά περισσοτέρων ατόμων καθώς και την πραγματοποίηση θαλάσσιων χόμπι. Τα μήκη των σκαφών αυτών κυμαίνεται συνήθως από τα 3.80 έως τα 5 μέτρα ενώ απαιτούνται και μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις κινητήρων.
Δ) Στην τέταρτη ομάδα  κατατάσσονται τα σκάφη των οποίων οι ιδιοκτήτες είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί τόσο από άποψη χρήσης - όπως μακρινά ταξίδια – αλλά και από άποψη εξοπλισμού.
Το μήκος τους συνήθως κυμαίνεται από 5 μέτρα και πάνω και για την πρόωσή τους μπορούν να χρησιμοποιηθούν εξωλέμβιοι κινητήρες μεγάλης ισχύος ή εσω-εξωλέμβιοι κινητήρες.
Ε) Και τέλος στην τελευταία ομάδα ανήκουν τα σκάφη που αποτελούν ειδικές εκδόσεις φουσκωτών σκαφών αναψυχής και επαγγελματικής χρήσης και μπορεί να χρησιμοποιηθεί οποιοσδήποτε τύπος κινητήρα (εξωλέμβιος, εσω-εξωλέμβιος, εσωλέμβιος). 

Μάθε από τα λάθη των άλλων γιατί η ζωή είναι πολύ σύντομη για να τα κάνεις όλα μόνος σου.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

11/05/2007 17:02 #24 από Πιέρρος (Pierros)
Απαντήθηκε από Πιέρρος (Pierros) στο θέμα Αγορά μικρού φουσκωτού
Ελπίζω με αυτή την ανάλυση να μεταδώσω κάποιες γνώσεις ώστε οι υποψήφιοι αγοραστές να είναι ποίο υποψιασμένοι.....  :pleasantry:

Μάθε από τα λάθη των άλλων γιατί η ζωή είναι πολύ σύντομη για να τα κάνεις όλα μόνος σου.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

11/05/2007 21:03 #25 από Βάϊος (ΜΙΚΡΗ ΜΟΣΧΑ)
Απαντήθηκε από Βάϊος (ΜΙΚΡΗ ΜΟΣΧΑ) στο θέμα Αγορά μικρού φουσκωτού
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ :hi1: :hi1:

NA είμαστε πάντα καλά για να έχουμε μεγαλύτερες αποδράσεις

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

12/05/2007 01:37 #26 από (kostas65)
Απαντήθηκε από (kostas65) στο θέμα Αγορά μικρού φουσκωτού
bravo pierros gia thn enhmerosi.  sostos

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

12/05/2007 15:12 #27 από Πιέρρος (Pierros)
Απαντήθηκε από Πιέρρος (Pierros) στο θέμα Αγορά μικρού φουσκωτού
Πριν από δύο χρόνια σχεδόν άσχετος ήμουν, αλλά σιγά σιγά με ερωτήσεις σε ναυπηγούς, μηχανικούς, εμπόρους απεκόμισα αυτές τις γνώσεις. Ό λόγος είναι να τις μεταδώσω αυτές, με σκοπό να μπορεί να ξεκινήσει κάποιος το ψάξιμο για την αγορά φουσκωτού ποιο ενημερωμένος σε σχέση με αυτό που ξεκίνησα εγώ. Μην ξεχνάμε ότι μία λανθασμένη επιλογή (που μπορεί να γίνει πολύ εύκολα) κοστίζει και σε χρόνο και σε χρήμα.....

Μάθε από τα λάθη των άλλων γιατί η ζωή είναι πολύ σύντομη για να τα κάνεις όλα μόνος σου.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

12/05/2007 19:30 #28 από Πιέρρος (Pierros)
Απαντήθηκε από Πιέρρος (Pierros) στο θέμα Αγορά μικρού φουσκωτού
Ένα άλλο θέμα που χρήζει αναφοράς είναι και οι εξωλέμβιοι κινητήρες.

Το 1912 στην Αμερική, ο Οleg Evinrude κατασκεύασε τον πρώτο δίχρονο εξωλέμβιο κινητήρα.
( http://www.evinrude.com/en-US/ ).

Αυτή η κατασκευή έφερε το σκάφος πολύ ποιο κοντά στην πλατιά μάζα αφού πριν αποτελούσε αντικείμενο ενασχόλησης μόνο των πλουσίων.

Οι ιπποδυνάμεις που μπορούμε να συναντήσουμε στους εξωλέμβιους κινητήρες ξεκινάνε από τους δύο (2) ίππους περίπου έως και πάνω από 250.

Τα δύο βασικά τμήματα σε έναν εξωλέμβιο κινητήρα είναι η κεφαλή και το πόδι. Το πόδι μπορεί να είναι κοντό (S), μακρύ (L) ή έχτρα μακρύ (XL) και έχει σχέση με το ύψος του καθρέπτη που θα στηριχθεί η εν λόγο μηχανή.

Οι κινητήρες αυτοί σήμερα χωρίζονται σε δύο βασικές κατηγορίες. Τους δίχρονους και τους τετράχρονους.

Δίχρονος είναι ο κινητήρας που ολοκληρώνει μία καύση σε μία παλινδρόμηση του κυλίνδρου, ενώ ο τετράχρονος κινητήρας χρειάζεται δύο παλινδρομήσεις για μία καύση.

Κατασκευαστικά ο δίχρονος κινητήρας είναι πιο απλός και με λιγότερα κινητά μηχανικά μέρη σε σχέση με ένα τετράχρονο, έχοντας έτσι μικρότερο βάρος και απλούστερη συντήρηση συγκριτικά με τους τετράχρονους.

Ας δούμε όμως και σχηματικά την λειτουργία σε ένα δίχρονο κινητήρα,



και την λειτουργία ενός τετράχρονου,



Ας δούμε τώρα τα χαρακτηριστικά απόδοσης των δύο τύπων.

Οι δίχρονοι κινητήρες έχουν μεγαλύτερη απόδοση ισχύος ανά λίτρο και αυτό οφείλεται στον απλούστατο λόγο ότι παράγουν έργο σε κάθε περιστροφή (σε αντίθεση με τους τετράχρονους που παράγουν έργο κάθε δύο περιστροφές). Για τον ίδιο λόγο (και όχι μόνο) έχουν μεγαλύτερη ευστροφία (που μεταφράζεται σε αμεσότερη απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού).
Η απόδοση όμως λειτουργίας στο φάσμα των στροφών του κινητήρα δεν είναι τόσο ομαλή. Οι τετράχρονοι κινητήρες σε αντίθεση έχουν πολύ ομαλότερη απόδοση στο φάσμα λειτουργίας τους. Υστερούν σε απόκριση αλλά είναι ποιο οικονομικοί σε κατανάλωση καυσίμου.

Με βάση την λειτουργία – απόδοση του δίχρονου μπορούμε να περιστρέψουμε προπέλες που έχουν μικρότερο βήμα και διάμετρο σε υψηλότερους ρυθμούς (πάντα αναφερόμενοι σε σχέση με τους τετράχρονους) επιτυνχάνοντας καλύτερες επιδώσεις.
Johnson, Evinrude, Mercury, Yamaha, Honda, Suzuki, Tohatsu και Selva είναι οι εταιρείες που αυτή τη στιγμή παράγουν εξωλέμβιους κινητήρες.


Μάθε από τα λάθη των άλλων γιατί η ζωή είναι πολύ σύντομη για να τα κάνεις όλα μόνος σου.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

16/05/2007 20:22 #29 από Πιέρρος (Pierros)
Απαντήθηκε από Πιέρρος (Pierros) στο θέμα Αγορά μικρού φουσκωτού
Βασικά εφόδια που πρέπει να φέρει ένα σκάφος.

1)  Σωσίβια γιλέκα όσα και ο αριθμός των αναγραφομένων ατόμων στην άδεια συν 10%.

2)  Ένα κυκλικό σωσίβιο με 15 σχοινί.

3)  Τρία βεγγαλικά χεριού και ένα καπνογόνο.

4)  Ένα ραδιόφωνο τρανζίστορ με δυνατότητα λειτουργίας καθ      όλη την διάρκεια παραμονής στην λέμβο και ένα κινητό τηλέφωνο με εφεδρική μπαταρία ή τροφοδοτικό ή VHF χειρός ναυτικού τύπου ή σταθερό VHF ναυτικού τύπου.

5)  Φώτα ναυσιπλοΐας εφόσον κινούνται μετά τη δύση του ήλιου σύμφωνα με τον κανονισμό (ΔΚΑΣ) (πράσινο κόκκινο περίβλεπτος).

6)  Ένα ανοξείδωτο σουγιά.

7)  Ένα φακό στεγανό με εφεδρικές μπαταρίες.

8)  Ένα σχοινί ρυμούλκησης τουλάχιστο 20 μέτρα.

9)  Μια άγκυρα με σχοινί και ανάλογη αλυσίδα.

10) Μια πλωτή άγκυρα.

11) Ένα ζευγάρι κουπιά με εφεδρικούς σκαρμούς (εξαιρούνται των σκαρμών τα φουσκωτά)

12) Ένα Φαρμακείο με το απαραίτητο υλικό για τις πρώτες βοήθειες

13) Ένα πυροσβεστήρα CO2.

14) Ένα κουβά  ή χειροκίνητη ή ηλεκτρική αντλία.

Μάθε από τα λάθη των άλλων γιατί η ζωή είναι πολύ σύντομη για να τα κάνεις όλα μόνος σου.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

14/06/2007 15:09 #30 από Κώστας (karharias)
Απαντήθηκε από Κώστας (karharias) στο θέμα Αγορά μικρού φουσκωτού
Γεια χαρά και από εμένα!
Πολύ ενδιαφέρον πληροφορίες όλα αυτά που λες, ευχαριστώ πολύ που τις μοιράστηκες μαζί μας. Είμαι και εγώ σε αναζήτηση μικρού (μέχρι 5 μέτρα και 30 HP) σκάφους. Από την μια θα ήθελα να το πάρω σχετικά σύντομα για να προλάβω το καλοκαίρι από την άλλη, μια που δεν έχω βρει τίποτα που να μπορώ να το πλησιάσω μέχρι στιγμής (μέχρι 4.000-4.500 ευρώ) λέω να περιμένω τον χειμώνα που θα πέσουν αρκετά οι τιμές, από ότι διαβάζω.

Γιατί όμως προτιμάτε περισσότερο τα φουσκωτά? Εγώ από την άλλη θα ήθελα σκάφος, πολυεστέρας αν δε κάνω λάθος?, και όχι φουσκωτό.

Hey Bobby Marley, sing something good to me
this world go crazy, it's an emergency

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Συντονιστές: Δημήτρηs ΚουζούπηsΠαπακωστας Δημητρης (tselikas)Γιαννης (STAY_ALIVE)Φώτης Σαρρηγεωργίου
Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.203 δευτερόλεπτα

banner psaremagr

© 2004 - 2019 All Rights Reserved. | Φιλοξενία & Κατασκευή HostPlus LTD

hostplus 35

No Internet Connection