Δευτέρα, 06 Απριλίου 2009 21:22

Συνεχίζεται η απάντληση πετρελαίου από το κουφάρι του «Sea Diamond»

Γράφτηκε από τον
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Επιταχύνονται οι διαδικασίες για την απάντληση και των υπόλοιπων πετρελαιοειδών από το κουφάρι του «Sea Diamond», καθώς το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο ενέκρινε τη σχετική μελέτη που υπέβαλε για λογαριασμό της πλοιοκτήτριας και διαχειρίστριας εταιρείας του κρουαζιερόπλοιου ο ξένος οίκος «Dronik Maritime Consultans Ltd».

Με αφορμή τη συμπλήρωση δύο χρόνων από το ατύχημα και τη βύθιση του «Sea Diamond» ανοικτά της Σαντορίνης, η πλοιοκτήτρια εταιρεία «Louis Hellenic Cruises» εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία τονίζει ότι παραμένουν ατεκμηρίωτοι οι ισχυρισμοί περί «τοξικής βόμβας» στο βυθό της Καλντέρας, ενώ σημειώνει ότι έχει αποδειχθεί με αδιαμφισβήτητα επιστημονικά στοιχεία ότι το ατύχημα οφείλεται αποκλειστικά στο λανθασμένο χάρτη της Υδρογραφικής Υπηρεσίας, η οποία έχει ήδη εκδώσει σχετική διόρθωση.

Όπως υποστηρίζει η «Louis Hellenic Cruises», μέχρι στιγμής, χωρίς να φείδεται χρημάτων, έχει δαπανήσει για την απορρύπανση της θαλάσσιας περιοχής της Σαντορίνης και την προστασία του περιβάλλοντος περισσότερα από 12 εκατ. ευρώ, απευθυνόμενη σε μία από τις πλέον αναγνωρισμένες εταιρείες που εξειδικεύεται στην πρόληψη και αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης (Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος Α.Ε.). Προσθέτει, δε, ότι οι δαπάνες έχουν υπερβεί κατά πολύ το μέγιστο ποσό των 4,6 εκατομμυρίων που προβλέπει η ελληνική, αλλά και η διεθνής νομοθεσία.

Στελέχη της πλοιοκτήτριας εταιρείας επισήμαναν στην «Α» ότι ως αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών της «Louis Hellenic Cruises», σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, έχουν επιτευχθεί πολύ θετικά αποτελέσματα σχετικά με την περισυλλογή των πετρελαιοειδών που διέρρευσαν, την απορρύπανση και τον πλήρη καθαρισμό της περιοχής. Υποστηρίζουν, δε, ότι η όλη επιχείρηση υπήρξε η αμεσότερη και πλέον αποτελεσματική στην ιστορία τέτοιων περιστατικών.

«Παρά τα όσα έχουν γίνει από πλευράς εταιρείας, υπάρχουν ακόμη μεμονωμένες φωνές που επιχειρούν να επισκιάσουν όλο αυτό το έργο, προβάλλοντας ατεκμηρίωτους ισχυρισμούς περί “τοξικής βόμβας” και παρουσίας τοξικών υλικών, όπως για παράδειγμα η παραφιλολογία περί ύπαρξης αμιάντου, που διαψεύδεται από σχετικό επίσημο πιστοποιητικό των κατασκευαστών, ενώ κυρίως, η έλλειψη βασιμότητάς τους πιστοποιείται και από τις συνεχείς μετρήσεις του μόνου αρμόδιου κρατικού φορέα, του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), που ξεκάθαρα μιλούν περί αμελητέας επιβάρυνσης του θαλάσσιου περιβάλλοντος της Σαντορίνης», αναφέρει η ανακοίνωση της «Louis Hellenic Cruises» και καταλήγει:

«Ως τελευταίο δείγμα καλής θέλησης και λόγω των στενών και μακροχρόνιων σχέσεών της με το νησί της Σαντορίνης, η πλοιοκτήτρια υπέβαλε στο ΥΕΝΑΝΠ σχέδιο απάντλησης των περιορισμένων ποσοτήτων πετρελαίου που είχαν παραμείνει στο ναυάγιο. Τo σχέδιο συνέταξε o εξειδικευμένος βρετανικός οίκος Dronik Maritime Consultants Ltd, ο οποίος διαθέτει εμπειρία πολλών δεκαετιών σε παρόμοιες εργασίες, βασίζεται σε ιδιαίτερα καινοτόμες και πρωτοποριακές μεθόδους όσον αφορά στις τεχνικές απάντλησης που είναι εφαρμόσιμες στην περίπτωση του συγκεκριμένου ναυαγίου. Το εν λόγω σχέδιο θα έχει ως αποτέλεσμα την πλήρη και οριστική απομάκρυνση των δυναμένων να απαντληθούν ποσοτήτων ρυπογόνων ουσιών που έχουν απομείνει στο ναυάγιο».

Τέλος, η εταιρεία επισημαίνει ότι θα συνεχίσει την προσπάθεια που καταβάλλει για την αναβίωση, ανάπτυξη και προβολή της ελληνικής κρουαζιέρας, υψώνοντας την ελληνική σημαία στα πλοία της, απασχολώντας πέραν των 1.000 Ελλήνων αξιωματικών και ναυτικών, ενισχύοντας σημαντικά τις ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες, αλλά και την ελληνική οικονομία στο σύνολό της, παρά την προσπάθεια σπίλωσης του ονόματός της, που έχει αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην εικόνα της όσο και στα οικονομικά της αποτελέσματα τα τελευταία δύο χρόνια.

 

Πηγή: apogevmatini.gr