Τρίτη, 04 Αυγούστου 2009 12:12

Στον πάγο οι πωλήσεις παγωτού

Γράφτηκε από τον
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

 

Σε θέση μάχης βρίσκονται οι βιομηχανίες παγωτού. Έπειτα από έναν... κρύο χειμώνα, στη διάρκεια του οποίου προσπάθησαν μάταια για μία ακόμη χρόνια να βάλουν το παγωτό στην καθημερινότητα των καταναλωτών, επιχειρούν τώρα με νέα προϊόντα να ζεστάνουν την αγορά των περίπου 300 εκατ. ευρώ ετησίως και τα κέρδη τους.

 

O ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά παγωτού είναι έντονος και οξύνεται συνεχώς με νέες γεύσεις και συσκευασίες, αλλά και με τις εταιρείες να κονταροχτυπιούνται για νέα σημεία πώλησης, καθώς η εγχώρια κατανάλωση δεν εμφανίζει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης. Το 2008 η αύξηση της συνολικής αγοράς παγωτού, σύμφωνα με έρευνα της ΙCΑΡ, παρουσίασε μείωση της τάξης του 2%, από αύξηση 3,4% το 2007. Μάλιστα, οι επιχειρηματίες του κλάδου δηλώνουν ότι θα είναι ικανοποιημένοι αν η πτώση των πωλήσεών τους δεν ξεπεράσει το περυσινό ποσοστό. Οι ενδείξεις, πάντως, δεν είναι αισιόδοξες, αφού στο πρώτο τετράμηνο του 2009 η μείωση των πωλήσεων έφτασε σχεδόν στο 6%.

Η οικονομική κρίση και η μείωση της τουριστικής κίνησης το φετινό καλοκαίρι αποτελούν το δισεπίλυτο πρόβλημα για τα στελέχη των εταιρειών που, εκτός των άλλων, δέχονται και την επίθεση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία κλέβουν διαρκώς μερίδια από τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ. Τη χρονιά που πέρασε πουλήθηκαν 9,15 εκατομμύρια λίτρα παγωτού συνολικής αξίας 50,33 εκατ. ευρώ, από τα οποία 3,8 εκατομμύρια ήταν ιδιωτικής ετικέτας αξίας 8,67 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών ΙRΙ Ηellas, στο πρώτο τρίμηνο του 2009, στο οποίο φυσικά δεν υπήρξε μεγάλη κατανάλωση παγωτού, η αύξηση των πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ήταν 22,40% σε αξία και 15,01% σε όγκο, ενώ οι συνολικές πωλήσεις παγωτού σε όγκο παρουσίασαν κάμψη κατά 5,68%. Όπως επισημαίνουν στελέχη των παγωτοβιομηχανιών, η αύξηση της κατανάλωσης στο σπίτι είναι ο κυριότερος λόγος για την άνοδο των πωλήσεων που καταγράφουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Έπεσαν οι εξαγωγές
Σύμφωνα με την τελευταία μελέτη της ΙCΑΡ, τα τυποποιημένα παγωτά (ατομικά και οικογενειακά) κάλυψαν το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής κατανάλωσης το 2008, με ποσοστό της τάξης του 76%. Τα ατομικά παγωτά απέσπασαν μερίδιο 49% και τα οικογενειακά 27%, ενώ το μη τυποποιημένο (χύμα παγωτό) κάλυψε το 24% του συνόλου. Οι εισαγωγές στην αγορά παγωτού κυμάνθηκαν μεταξύ 25% και 28% στη διετία 2007-2008, ενώ η αντίστοιχη εξαγωγική δραστηριότητα μεταξύ 16%18%, όμως το 2008 ήταν μειωμένη σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Νέες γεύσεις
Πάντως, και φέτος στα ψυγεία των εταιρειών βρήκαν χώρο νέες γεύσεις παγωτών, νέα προϊόντα, αλλά και νέες σειρές προϊόντων, με έμφαση σε αυτά που απευθύνονται στα παιδιά. Η ΕΒΓΑ εμπλούτισε την γκάμα των παιδικών παγωτών της με τέσσερα νέα προϊόντα στα οποία φιγουράρουν κινηματογραφικοί ήρωες, καθώς και με εννέα προϊόντα άλλων κατηγοριών. Η σερραϊκή βιομηχανία παγωτού Κρι-Κρι παρουσιάζει ένα νέο παιδικό παγωτό αλλά και τρία ακόμα στις άλλες κατηγορίες, όπως επίσης και νέες γεύσεις. Έξι νέα παιδικά παγωτά έχει βάλει φέτος στα ψυγεία της η Νestle και 13 νέες γεύσεις. Όσο για την Αlgida, ανανέωσε τις παιδικές προτάσεις της με τέσσερα νέα προϊόντα, τρεις νέες γεύσεις στη σειρά παιδικών προϊόντων και έξι νέες γεύσεις στις πολυσυσκευασίες και στα οικογενειακά παγωτά.

 

της Δήμητρας Σκούφου

ΠΗΓΗ: ΤΑ ΝΕΑonline